پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
دانلود جدیدترین ورژن مرورگرها
نوشته شده در چهار شنبه 18 خرداد 1390
بازدید : 451
نویسنده : MRK

دانلود جدیدترین ورژن مرورگرها

دانلود جدیدترین نسخه فایرفاکس ورژن 4.0.1
برای دانلود روی عکس فایر فاکس کلیک کنید.
[تصویر: download-logo.png]
حجم فایل 11.9MB




آموزش اورکلاک پردازنده‌هاي AMD
نوشته شده در چهار شنبه 18 خرداد 1390
بازدید : 527
نویسنده : MRK
 

مقدمه
امروزه با پيشرفت نرم‌افزارهاي کاربردي نظير نرم‌افزارهاي فني مهندسي، آمار و محاسبات، پردازش تصاوير سه‌بعدي و ويديويي و بازي‌هاي جديد که توان پردازش بسيار بالايي مي‌طلبند، کاربران نياز به سرعت هرچه بيشتر پردازش اطلاعات در سيستم خود دارند. اين انتظارات گاهي به سطحي مي‌رسد که حتي يک کاربر نيمه حرفه‌اي را نيز با هزينه‌هاي هنگفتي مواجه مي‌کند.
از سوي ديگر پيشرفت صنعت ساخت قطعات سخت‌افزاري به قدري سريع شده که اگر شما از آن دسته کاربراني باشيد که علاقمند به داشتن کاميپوتر شخصي به‌روز و قدرتمندند، شايد مجبور باشيد هر 15 ماه يک بار به طور کامل قطعات کامپيوتر خود را تعويض کنيد!
از اين شماره طي چند سلسله مقاله قصد داريم شما را با يکي از راه‌هايي که مي‌توانيد بدون صرف هزينه‌هاي بالا از حداکثر توانايي قطعات سخت‌افزاري خود به صورتي کاملا کاربردي بهرمند شويد، آشنا کنيم.




بازدید : 481
نویسنده : MRK
 

انتخاب دیوید بکام بعنوان سفیر سامسونگ در بازیهای المپیک تاثیر مستقیم و بلافاصله ای در مطرح شدن دوباره نام این برند و افزایش هرچه بیشتر اهمیت آن خواهد داشت و حضور تعیین کننده این شخص در این رویداد بزرگ کمک فراوانی به سامسونگ در شناسائی بعنوان شریک اصلی بازیهای المیپک 2012 لندن خواهد کرد. این همکاری بلافاصله با ظاهر شدن دیوید بکام در تبلیغات پلتفرم های گوناگون سامسونگ و کمپین های عمومی این  شرکت در پوشش اخبار مرتبط با سامسونگ در المپیک 2012 و برنامه های بازاریابی آغاز می شود. در زمان امضای این قرارداد با بکام، آقای Gyehyun Kwon دستیار و مدیر بخش بازاریابی ورزش جهانی Samsung Electronics ضمن معرفی ورزش بعنوان عامل مشترک در ایجاد اتحاد میان اقشار مختلف جامعه، به فعالیت های ابتکاری و انسان دوستانه دیوید بکام در سرتاسر دنیا برای کمک به مردم در جهت ایجاد زندگی بهتر اشاره نموده و هدف اصلی شرکت سامسونگ در کمپین مارکتینگ بازیهای المپیک 2012 لندن را نیز مطابق با این فعالیت ها و بر پایه جذب و ترغیب جوانان به ورزش قلمداد نمود. از این رو شرکت سامسونگ از پیگیری و پشتیبانی اهداف خود توسط دیوید بکام در بازیهای المپیک پیش رو استقبال نموده و با تکیه بر فناوری پیشرفته این شرکت، تجربه بی نظیری را برای تماشاگران این رویداد جهانی فراهم خواهد نمود.


دیوید بکام از سوی سامسونگ همواره بعنوان انتخاب اصلی و اول برای احراز پست نمایندگی سامسونگ در بازیهای المپیک 2012 به حساب آمده است که در این میان موفقیت های ورزشی این بازیکن از جمله دریافت جایزه بهترین فوتبالیست دنیا در سال های 1999 و 2003 و معرفی بعنوان اولین فوتبالیست انگلیسی با حضور در بیش از 100 بازی لیگ قهرمانان اروپا در کنار نقش کلیدی وی در برگزیده شدن لندن بعنوان محل بازیهای المپیک 2012 در این انتخاب نقش موثر و ویژه ای را ایفا نموده اند. از دیگر سو تولد این بازیکن در محله Leytonstone لندن با فاصله بسیار اندکی با استادیوم Olympic Park و فوتبال بازی کردن وی در پارک ها و خیابان های این منطقه، شرایط ویژه و بی نظیر دیگری برای دیوید بکام در ارتباط با این رویداد بزرگ فراهم کرده است. دیوید بکام پس از امضای قرارداد با سامسونگ ضمن ابراز خرسندی از حضور در تیمی که نهایتا یکی از بزرگترین رویدادها و اتفاقات دنیا یعنی بازیهای المپیک را به شهر زادگاهش، لندن خواهد آورد، به همکاری جهانی با برند معتبر سامسونگ اشاره می نماید و هدف مشترک این توافق را کمک به افراد بیشتر و بیشتری برای لذت بردن از بازیهای المپیک و به اشتراک گذاشتن تجربه هیجان انگیز خود با سایرین بیان می کند. سامسونگ بعنوان شریک جهانی بازیهای المپیک علاقه فراوانی برای حضور در این رویداد و تحقق اهداف خود در رده ارتباطات بی سیم با حداکثر کیفیت داشته و با سرمایه گذاری بالا و انتخاب با دقت همکاران خود در این رویداد همچون دیوید بکام توجه مستقیم و بدون واسطه ای را به توانائی های تکنیکی و تجارب ارزشمند این شرکت جلب می نماید. در پایان این مراسم آقای Gyehyun Kwon با تجلیل از شخصیت برجسته دیوید بکام در دنیای ورزش حضور وی را عامل مثبتی برای افزایش وزن و اعتباز بازیهای المپیک و جذب هر چه بیشتر مخاطبان به این اتفاق بزرگ ورزشی در مشاهده و تعقیب بازیهای المپیک می داند. این مقام اجرائی سامسونگ از نهائی شدن این قرارداد که عاملی جذاب برای دوستداران این برند و طرفداران بازیهای المپیک به حساب می آید بعنوان امری هیجان انگیز و فوق العاده یاد نموده و از همکاری های گسترده با این فوتبالیست مشهور در سرتاسر دنیا و در فاصله باقی مانده تا شروع بازیها خبر می دهد این همکاری از امروز تا آخرین روز برگزاری المپیک 2012 لندن ادامه خواهد داشت.

 

 




مادربورد Z68 Extreme4
نوشته شده در سه شنبه 10 خرداد 1390
بازدید : 546
نویسنده : MRK

این روزا حرف از مادربوردهایی با راندمان بالاست و در این اوضاع و احوال شرکت ASROCK هم بی کار نبوده یه مادربورد دیگه و بسیار خوب روانه بازار کرده. این مادربورد که از سری Z شرکت هست با سی پی یو های اینتل سازگاری خوبی داره و از جدیدترین تکنولوژی شرکت اینتل یعنی Supports Intel® Smart Response Technology برخوردار است.

 

این مادربورد تمامی تکنولوزی های گرافیکی موجود دنیا را ساپورت کرده از جمله

  1. Supports ATI™ Quad CrossFireX™ , 3-Way CrossFireX™ and CrossFireX™
  2. Supports NVIDIA® Quad SLI™ and SLI™
  3. Supports Intel® HD Graphics with Built-in Visuals

ودارای تمامی پورت های استاندارد روز می باشد از جمله:

  1. Multi VGA Output options: D-Sub, DVI-D, HDMI and DisplayPort
  2. 2 x Front USB 3.0 ports, 2 x Rear USB 3.0 ports, 4 x SATA3 connectors, 1 x eSATA3 connector
  3. Supports ASRock XFast USB Technology, Graphical UEFI, Lucid Virtu
  4. Supports ASRock Extreme Tuning Utility (AXTU), On/Off Play, Instant Boot, Instant Flash, Good Night LED, APP Charger, SmartView
  5. Combo Cooler Option (C.C.O.)
  6. 7.1 CH HD Audio with Content Protection (Realtek ALC892 Audio Codec), THX TruStudio PRO™
  7. Free Software: Cyberlink MediaEspresso 6.5 Trial
  8. Free Bundle : 1 x Front USB 3.0 Panel, 1 x Rear USB 3.0 Bracket, 1 x 3.5mm Audio Cable

با این اوصاف شکی نیست که این مادربورد یکی از بهترین ها در رده کاری خودش هست حتی گیمر های حرفه ای هم به این مادربورد می توانند اعتماد کنند.

 

این مادربورد برنده جوایز ارزشمندی از بزرگترین شرکت های استاندارد سازی مادربورد دریافت کرده از جمله :

 

همانطور که اشاره شد این مادربورد دارای تکنولوژی XFast USB که باعث سرعت بخشیدن به انتقال اطلاعات است.

 




کیس CM Storm Enforcer
نوشته شده در پنج شنبه 5 خرداد 1390
بازدید : 460
نویسنده : MRK

 کیس های کولر مستر سری CM STORM  برای تمام گیمرها و حرفه ایی ها آشناست و به زودی عضو جدید خود - کیس Enforcer - را معرفی خواهد کرد.


این کیس دارای تمامی امکانات و فناوری های روز می باشد. در پنل جلوی این کیس درگاه های ارتباطی USB 3.0، پشتیبانی از نصب آسان درایو های SSD و محفظه چرخش پذیر HDD به جهت نصب سریع و آسان کارتهای گرافیک حرفه ای و همچنین طراحی و شکل ظاهری کاملاً متفاوت و پیچیده آنرا تبدیل به یک زره پوش مستحکم برای حفاظت از سیستم تبدیل کرده است.


از جمله قابلیت های دیگر این کیس وجود محل نصب انواع کارت  7+1 PCIe ، چهار درگاه ارتباطی(USB(2*2.0,2*3.0، قابلیت نصب آسان قطعات ، خنک سازی هارددیسک ها بوسیله فن 200میلی متری، قابلیت نصب سیستم واتر کولینگ و رادیاتور، فلیتر های ضد گرد و غبار و Storm Guard می باشند.
گفتنی است که این محصول با گارانتی دریا کامپیوتر در ایران عرضه خواهد شد.




مقوايي که USB شد
نوشته شده در پنج شنبه 5 خرداد 1390
بازدید : 486
نویسنده : MRK

به گزارش مهر، شرکت طراحی روسی به نام «لبدف» حافظه های فلش USB را طراحی کرده است که جنس آن از مقوا بوده و کاملا قابل بازیافت است. این کارت های حافظه USB در گنجایش های 4، 8 و 16 گیگابایت ساخته شده و بر روی سطح آن فضایی خالی برای یادداشت کردن درباره محتویات درون فلش، کد گذاری رنگی و یا نقاشی کردن در نظر گرفته شده است.

این طرح ویژه دانش آموزان، اشتراک گذاشتن اطلاعات و یا هر نوع دیگری از رویدادهای اطلاعاتی مانند ستادهای تجاری و کنفرانسهای مطبوعاتی ساخته خواهد شد.




بازدید : 451
نویسنده : MRK
 
پردازنده گرافیکی GTX 580 انویدیا از همان روزهای اول انتشار به عنوان قدرتمند ترین پردازنده گرافیکی دنیا به همگان معرفی شد، و تا به امروز نیز این عنوان را در اختیار خود دارد. حتی قدرتمندترین کارت گرافیکی شرکت رقیب یعنی HD 6970 نیز تنوانست رقیب GTX 580 انویدیا شود.


بر خلاف قدرتمند ترین کارت گرافیکی نسل قبلی انویدیا یعنی GTX 480، در GTX 580 علاوه بر قدرت پردازش و کارایی به مواردی چون تولید گرما و مصرف انرژی نیز توجه ویژه ای شده است، تا یکی از خوش ساخت ترین کارت های گرافیکی این چند نسل اخیر نام بگیرد. طراحی و معماری بهتر به معنی قابلیت اورکلاینگ بهتر نیز است، موضوعی که همواره در محصولات گیگابایت از اهمیت بالایی برخوردار بوده است.
نرم افزار 3DMark11 به عنوان معیاری جهانی برای رده بندی کارایی گرافیکی کارت های گرافیکی به شمار می رود. در بخش تک پردازنده 3DMark11، کارت گرافیکی GTX 580SOC گیگابایت موفق شده است به تنهایی بالاترین امتیاز را کسب کند و رکوردهای جهانی را با امتیاز 10458 جابجا کند. کارت های سری Super Overclock شرکت گیگابایت همواره جزو قدرتمندترین محصولات موجود در بازار بوده اند. این برتری تا حدی زیادی به دلیل استفاده از سیستم گزینش Gauntlet Sorting حاصل شده است، سیستمی که در آن تنها بهترین پردازنده های گرافیکی برای استفاده در کارت های گرافیکی دست چین می شوند. علاوه بر آن، در کارت های گرافیکی Super Overclock از بردهای با دو انس مس استفتاده شده است تا کارت گرافیکی طول عمری بالاتر و دمایی پایین تر داشته باشد.





فرزند نو ظهور فراسو تلویزیون LCD نام گرفت
نوشته شده در پنج شنبه 5 خرداد 1390
بازدید : 493
نویسنده : MRK
 




ظاهراً رکود اقتصادی برای کاربران چندان هم بد نبوده، چرا که از آن زمان قیمت انواع نمایشگر LCD با کاهشی قابل توجه روبرو شده که منجر به افزایش اشتیاق کاربران به خرید گردیده که این امر باعث رونق بازار نمایشگرهای بزرگ خانگی شده است.

 اما در این میان نکته ای که چند سالی است در بازار جلب توجه می کند حضور چند برند وطنی در میان مجموعه تولیدکنندگان این نمایشگرهاست. در آغاز ورود تولیدکنندگان داخلی به این بازار، بسیاری از کارشناسان چندان به موفقیت آنها امیدوار نبودند، اما با گذشت زمان مشخص شد که این محصولات موفق شدند تا با توجه به قیمت و کیفیت مناسب در کنار پشتیبانی خوب، کاربران زیادی را جذب کنند.
یکی از تولید کنندگان داخلی در این میان، فراسو است که سابقه نسبتاً خوبی در تولید محصولات در حوزه لوازم جانبی رایانه داشته است و به تازگی حضور در این عرصه را تجربه می کند، ضمن اینکه در سابقه این شرکت حضوری نسبتاً موفق در زمینه تولید نمایشگر کامپیوتر نیز به چشم می خورد. این شرکت با تجربیاتی که در سالهای گذشته کسب کرده است پا به عرضه تولید نمایشگرهای LCD خانگی گذاشته است که این سابقه می تواند در جلب کاربران بسیار تاثیرگذار باشد.
عرضه محصول یاد شده که در رنج ها و سایزهای متنوعی ارایه شده است میتواند پاسخگوی کاربرانی باشد که به مانیتور احتیاج دارند و در عین حال به دنبال یافتن یک تلویزیون با قابلیت های متنوع نیز هستند.
چند وقتی است که بالاخره تصاویر شبکه های تلویزیونی نیز بر امواج دیجیتال سوار شده اند تا کاربران بتوانند لذت تماشای با کیفیت تصاویر تلویزیونی را تجربه کنند. این امر سبب رونق بازار گیرنده های دیجیتال نیز در این چند ماه اخیر شده است. اما محصول جدید فراسو نیازی به گیرنده خارجی ندارد، چرا که برای آن هر دو نوع گیرنده آنالوگ و دیجیتال DVB-T داخلی در نظر گرفته شده است و به راحتی می توان از تماشای تصاویر به صورت دیجیتال بر روی آن لذت برد.
شاید یکی از قابلیتهای تلویزیون فراسو به جز گارانتی و خدمات پس از فروش را بتوان قیمت آن عنوان کرد. ورود به بازاری که قیمت آن به نسبت در آمد خانواده بالا است و وجود برندهای خارجی که قیمت هایی مشابه با ارزش برند خود در بازار عرضه می کنند و عدم انتقال تولید داخلی تاکنون سبب شده بود که مصرف کننده ایران بر خلاف مصرف کنندگان بازارهای خارجی که در بازار آزاد و با انتخاب رنج وسیعی از قیمت روبرو هستند ، نتواند دست به خرید بزند که امید است با نورسیده فراسو این تغییر در بازار داخلی ایجاد شود تا مصرف کننده ایرانی نیز تنوع در انتخاب را لمس کند.
ساختار و کیفیت تصویر این محصولات به گونه ایست که در هر زاویه ای می توان تصویر را به خوبی بر روی آنها تماشا کرد. کاربر می تواند تصاویر را بر روی مدل 46 اینچی به صورت افقی و عمودی زاویه 178 درجه به خوبی ببیند.
این شرکت برای این محصول ورودی های متنوع و نسبتاً کافی در نظر گرفته است. با وجود سه ورودی HDMI، یک ست ورودی Composite، یک ورودی VGA و یک درگاه ورودی USB به نظر نمی رسد مشکلی در این بخش برای کاربر به وجود آید. ضمن این که این دستگاه قابلیت پخش تصاویر ، موسیقی و ویدئوهای ذخیره شده بر روی حافظه های فلش از طریق درگاه USB را دارد.


 
     
 

 




تحسین شده ترین شرکت های جهان
نوشته شده در سه شنبه 3 خرداد 1390
بازدید : 466
نویسنده : MRK

برای قرارگیری یک شرکت مشخص در این لیست می بایست نام این برند در لیست صنایع مربوطه در نیمه بالائی جدول قرار گرفته باشد.

در این لیست همچنان برند شماره یک به Apple تعلق دارد و با فاصله ای اندکی گوگل در تعقیب این شرکت است جایگاه نهم شرکت مایکروسافت و سی و دوم شرکت اینتل از دیگر نکات جالب این لیست به شمار می روند.رتبه شرکت سامسونگ در حال حاضر در لیست 2011 مجله Fortune به عدد 38 رسیده که در مقایسه با سال 2010 با چهار پله و در مقایسه با سال 2009 با 12 پله صعود همراه بوده است. در بخش صنایع الکترونیک نیز شرکت سامسونگ با حفظ رتبه سال گذشته خود در میان 15 شرکت برتر این صنعت همچنان در رده دوم جدول قرار دارد و دو شرکت سونی و پاناسونیک در مقام های سوم و چهارم تعقیب کننده گان اصلی سامسونگ در این رده هستند. آخرین شرکت در لیست تولید کنندگان وسایل الکترونیک که در نیمه بالائی این لیست قرار داشته و بدین ترتیب به لیست Fortune نیز راه یافته، شرکت Toshiba با مقام هشتم است و شرکت بعدی پس از توشیبا یعنی LG بعلت قرار گرفتن در نیمه پائینی جدول جائی در لیست Fortune ندارد. جنبه های کلیدی اعتبار سامسونگ که نقش مهمی در حفظ و ارتقا جایگاه این شرکت در لیست برترین کمپانی های سال ایفا می کنند زیر عناوینی همچون ابتکار، مدیریت مردمی، استفاده از دارائی های شرکت و بلاخره مسئولیت پذیری اجتماعیقابل دسته بندی ست. گزارش Fortune که بطور کامل توسط Hay Group تهیه شده است با بررسی 1400 شرکت مختلف شامل 1000 شرکت آمریکائی و غیر آمریکائی در لیست Fortune با درآمدی بیش از 10 میلیارد دلار یا بیشتر در سال و همچنین برترین شرکت های خارجی فعال در آمریکا آغاز شد. پس از این مرحله با تعیین دسته بندی هایمختلفبرای صنایع بزرگ،15 شرکت اول بین المللیبرای هر صنعت و 10 شرکت اول بزرگ برای صنایع عظیم حاضر در آمریکا مشخص شدند. پس از این مرحله مجموعا 673 شرکت مختلف از 32 کشور جهان مورد بررسی دقیق و کامل قرار گرفتند. با گذر از این مرحله و برای تعیین لیستی از 57 صنعت مختلف، Hay Group از مدیران اجرائی و تحلیلگران هر صنعت درخواست نمود تا شرکت های حاضر در صنایع مربوط به خود را در 9 جنبه مختلف از میزان سرمایه گذاری تا مسئولیت پذیری اجتماعی ارزشیابی کنند. بدین ترتیب با مشخص شدن نتایج، این بار تنها برترین های این لیست در مجله Fortune به معرض دید عموم گذاشته شدند هرچند که لیست کامل بصورت آنلاین در دسترس علاقمندان قرار دارد. از این مرحله به بعد برای رسیدن به لیستی از برترین 50 شرکت تحسین شده سال، Hay Groupبا مجموعه ای از 4100 مدیر شرکت، رؤسا و تحلیلگران بازار بورس در صنایع مربوط به خود برای انتخاب 10 شرکت برتر از دید این افراد گفتگو نمود. مصاحبه شوندگان در این مرحله شرکت های دلخواه خود را از لیستی شامل برندهای حاضر در یک چهارم بالای جدول تحقیق سال گذشته و همچنین شرکت هائی که در یک پنجم بالای لیست صنایع خود قرار دارند انتخاب می نمودند. در این میان هرکس می توانست هر شرکت دلخواهی را در این لیست انتخاب کند و از این لحاظ مطلقا محدودیتی وجود نداشت البته گه گاهی نیز نتایج نسبتا عجیب و غیر عادی در لیست دیده می شود بعنوان مثال اگرچه شرکت FedEx یکی از 10 شرکت اول تحسین شده در این لیست است اما همین شرکت در بخش Delivery industry در مقام دوم پس از شرکت UPS که در لیست کلی جایگاهی بهتر از30 در لیست 50 شرکت برتر ندارد قرار گرفته است.