پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
تلفن همراه ،گلوکز مغز را مصرف مي‌کند
نوشته شده در جمعه 13 اسفند 1389
بازدید : 787
نویسنده : MRK
 



گروهي از دانشمندان آمريکايي دريافتند که تداخلات بي سيم در اثر استفاده طولاني مدت از تلفن هاي همراه ، گلولز مغز را مصرف مي کنند.

به گزارش مهر، محققان موسسات ملي بهداشت آمريکا در بررسي هاي خود نشان دادند که 50 دقيقه مداوم صحبت با تلفن همراه مي تواند فعاليت سلول هاي مغزي را در منطقه اي از مغز که به آنتن نزديکتر است تغيير دهند.

باوجود اين، دانشمندان آمريکايي تاکيد کردند که هنوز مشخص نيست اين تغيير فعاليت سلول هاي مغزي چه اثراتي بر روي سلامت انسان مي گذارد و اين بدان معني نيست که ميان ابتلا به سرطان و استفاده تلفن هاي همراه ارتباط وجود دارد.

اين محققان در اين خصوص اظهار داشتند:«ما مشاهده کرديم که در مغز افرادي که به مدت 50 دقيقه مداوم با تلفن همراه صحبت مي کنند در منطقه نزديک به آنتن متابوليسم گلوکز (سيگنال فعاليت مغزي) افزايش مي يابد».

در اين تحقيقات، واکنش مغز در مقابل ميدان هاي الکترومغناطيسي ناشي از سيگنال هاي تلفن هاي همراه مورد بررسي قرار گرفت.

اين نتايج نشان داد که تششعات ضعيف الکترومغناطيس تلفن هاي همراه مي تواند فعاليت مغزي را تغيير دهد، اما اين تحقيقات هيچ آگاهي جديدي در خصوص احتمال وجود ارتباط ميان سرطان و تلفنهاي همراه ارائه نکرد.

اين دانشمندان از 47 داوطلب خواستند که 50 دقيقه با تلفن همراه صحبت کنند. در مرحله بعدي آزمايش از افراد خواسته شد که تلفن همراه روشن اما در حالت سکوت و سپس تلفن همراه کاملا خاموش را در نزديک بدن خود نگه دارند. در هر سه مرحله، فعاليت گلوکز در مغز اين افراد اندازه گيري مي شد.

نتايج اين تحقيقات نشان داد که درشرايط اول، متابوليسم بعضي از مناطق مغز نزديک به آنتن (کورتکس مداري پيشاني و گيجگاهي) 7 درصد افزايش يافت.

تلفن هاي همراه از اواخر دهه 80 وارد بازار شدند و امروز در تمام دنيا بيش از 5 ميليارد دستگاه موبايل استفاده مي شود.




بازدید : 649
نویسنده : MRK
 




امروزه اورکلاکینگ به یکی از بحث های داغ در صنعت IT تبدیل شده است و بسیاری از شرکت های سازنده مادربرد بخش اعظمی از تحقیقات و پروژه های بازاریابی خود را به اورکلاکینگ اخصاص می دهند.


شرکت گیگابایت همواره تاکید خاصی بر روی اورکلاکینگ داشته است و فن آوری های انحصاری زیادی نظیر Cloud OC و Hotkey OC را برای مادربردهای خود طراحی کرده است.
ماه گذشته شرکت گیگابایت با مشارکت مرجع جهانی HWBOT.org یک مسابقه اورکلاکینگ جدید با نام "بالاترین فرکانس تراشه های AMD" را آغاز کرد. این مسابقه از اول تا 31ام ژانویه و در دو بخش Max Validation و SuperPI 1M برگزار شد و Mad222 از هنگ کنگ، MILANS از لهستان و chew* از آمریکا به ترتیب جایگاه اول تا سوم این رقابت را کسب کردند. نکته جالب در این مسابقه استفاده هر سه برنده رقابت از مادربرد قدرتمند GA-890FXA-UD7 گیگابایت است. برندگان این مسابقه هر کدام یک مادربرد GA-E450N-USB3 گیگابایت را دریافت کردند. این مادربرد با اندازه ساخت Mini-ITX از ویژگی هایی مثل AMD Fusion و همچنین Ultra Durable Classic، 3x USB Power و On/Off Charge گیگابایت بهره می برد. علاوه بر سه برنده اصلی، شرکت گیگابایت با هدف تقدیر از تمام شرکت کنندگان دو نفر را به قید قرعه انتخاب کرد (LopezDaVinci و Rsannino) و آن ها نیز مادربرد GA-E450N-USB3 را دریافت کردند.





بازدید : 822
نویسنده : MRK
 


شرکت تراشه سازي اينتل اعلام کرده است که يک فناوري تازه را براي وصل کردن کامپيوترها و ابزارهاي جانبي آن روانه بازار مي کند.


اينتل مي گويد که اين سيستم موسوم به "تاندربولت" اطلاعات را با سرعت دو برابر سيستم "يو اس بي 3" منتقل مي کند.

 

 

با اين حال از آنجا که اينتل به جاي فيبر نوري از مس براي ساختن آن استفاده کرده، سرعت آن به حداکثر ميزان تصريح شده از لحاظ نظري نمي رسد.

اين شرکت گفت که به تدريج در طول زمان سرعت هاي بالاتر را ارائه خواهد کرد.

"اپل" اولين شرکتي است که از "تاندربولت" استفاده خواهد کرد. اين فناوري ابتدا در کامپيوترهاي "مک بوک پرو" تعبيه خواهد شد.

اينتل براي چندين سال روي اين فناوري کار کرده است.

ابداع آن ابتدا در سال 2009 تحت نام رمز "لايت پيک" اعلام شد.

حداکثر سرعت آن به 10 گيگابايت در ثانيه محدود خواهد بود - که دو برابر "يو اس بي 3" است، اما هنوز خيلي پايينتر از حداکثر سرعت نظري ممکن با استفاده کابل هاي نوري است.

اينتل ادعا مي کند که نمونه هاي آتي قادر به انتقال 100 گيگابايت در ثانيه خواهند بود.

سارا راتمن اپس، تحليلگر موسسه تحقيقات فارستر مي گويد ميزان بالاتر سرعت احتمالا مورد استقبال مشترياني خواهد بود که از ويدئوي وضوح بالا استفاده مي کنند.

او گفت: "اين آن نوع ابداعي که مشتريان خواستار آن بودند نيست، اما ابداعي است که قدرش را خواهند دانست. به خصوص هنگام انتقال ويدئوست که معمولا احساس مي کنيم سرعت (انتقال داده ها) پايين است."

کاربران ممکن است در بدو ورود اين سيستم به بازار مجبور به خريداري آداپتورهاي خاص براي متصل کردن وسايل قديمي تر به تاندربولت شوند.

ورود اينها به بازار همچنين سوالاتي درباره آينده متصل کننده هاي استاندارد مثل "يو اس بي" و "فايرواير" به وجود مي آورد.

به گفته کارن هاسلام اديتور "مک وورلد يو کي" انتظار مي رود که حامي اصلي تاندربولت يعني اپل به تدريج به سوي انتقال به يک سيستم اتصال واحد حرکت کند.

او گفت: "در درازمدت نيازي نخواهد بود که اپل از اين فرمت هاي مختلف با پورت هاي منفرد حمايت کند - محصولات فعلي را مي توان با يک آداپتور وصل کرد."

اما همه قانع نشده اند که تاندربولت استاندارد واحد خواهد شد.

ايان چيو، اديتور وبسايت اوريتنگاسب گفت که هزينه عناصر چنين شيوه اتصالي ممکن است بعضي توليدکنندگان را فراري دهد.





پردازش و محاسبه داده ها در كسري از ثانيه
نوشته شده در جمعه 13 اسفند 1389
بازدید : 745
نویسنده : MRK
 




سومين جشنواره ملي نوآوري و شكوفايي فجر انقلاب اسلامي هفته گذشته ميزبان مخترعان و نخبگان كشور بود و در طول 3 روز برگزاري آن، هزاران اختراع، ابتكار و نوآوري به نمايش درآمدند.


 در ميان اين همه دستاورد، به نظر مي‌رسد خبر جنبي جشنواره مبني بر توليد ابررايانه ملي به عنوان طرح كلان ملي كه از مدت‌ها پيش وعده آن داده شده بود بيش از همه توجه عمومي را به خود جلب كرد. چراكه به گفته معاون علمي رياست جمهوري با اجراي طرح كلان توليد ابررايانه ملي، ايران به جمع كشورهاي داراي برترين ابررايانه‌هاي دنيا پيوسته است. ‌ اصطلاح ابررايانه، به عنوان رايانه‌اي كه از نظر ظرفيت پردازش و سرعت محاسبه از ديگر كامپيوترها قوي‌تر عمل مي‌كند براي اولين بار در دهه 1960 مطرح شد. البته معناي ابررايانه تا حدي متغير است، به طوري كه ابررايانه‌هاي امروزي ، ‌فردا ديگر كاربردي نخواهند داشت.

ابررايانه‌ها در كارهايي كه به محاسبات زياد و دقيق نيازمند هستند ازجمله پيش‌بيني وضع هوا، تحقيقات آب و هوايي (كه شامل گرم شدن جهاني مي‌شود)، نمونه‌سازي مولكولي، محاسبه ساختار‌ها و خصوصيات تركيب‌هاي شيميايي، شبيه‌سازي‌هاي فيزيكي (مانند شبيه‌سازي هواپيما در تونل باد، شبيه‌سازي انفجار جنگ‌افزار‌هاي هسته‌اي و تحقيقات در مورد جوش هسته‌اي) و... كاربرد دارند و به همين دليل موسسه‌هاي نظامي و علمي از بزرگ‌ترين مشتري‌هاي اين ابزار استراتژيك به حساب مي‌آيند.

البته پيچيدگي‌هاي خاصي باعث شده‌اند طراحي ابررايانه‌ها ازجمله مشكل‌ترين كارها باشد كه در نتيجه هر كشوري از عهده ساخت آنها برنمي‌آيد. به عنوان مثال يك ابررايانه توليد گرما مي‌كند و بايد خنك شود. اين در حالي است كه خنك‌سازي ابررايانه‌ها مشكل بزرگي است. همچنين اطلاعات نمي‌توانند با سرعتي بيشتر از سرعت نور بين دو جزء يك ابررايانه جابه‌جا شود. به همين دليل، ابررايانه‌هايي كه چندين متر طول دارند بايد داراي زمان پاسخگويي دست‌كم يك‌دهم نانو ثانيه باشد. در نهايت از آنجا كه ابررايانه‌ها مقادير زيادي داده را در مدت زمان كوتاهي مصرف و توليد مي‌كنند، براي اطمينان از اين كه اطلاعات به سرعت منتقل و به درستي ذخيره و بازيابي شود فرآيند خاصي را مي‌طلبد.

3 گام تا ابررايانه ملي
اولين ابررايانه ايراني سال 1380 توسط محققان مركز تحقيقات پردازش‌هاي فوق‌سريع دانشگاه صنعتي اميركبير با بهره‌گيري از فناوري كلاستر با حافظه‌اي برابر 56 گيگابايت و ظرفيت ذخيره‌سازي 5 هزار و 800 گيگابايت به بهره‌برداري رسيد. سيستم عامل مورد استفاده در اين سامانه، لينوكس است و يك نرم‌افزار نيز براي مديريت، نظارت و كنترل سيستم توسط محققان مركز تهيه شده است. اين ابررايانه كه اولين تجربه حضور ايران در جمع كشورهاي صاحب دانش فني توليد ابررايانه محسوب مي‌شود، داراي حداكثر توان پردازشي 860 ميليارد عمل در ثانيه است اين در حالي است كه در قوانين تجارت جهاني، ابررايانه‌هاي قوي‌تر از 190 ميليارد عمل در ثانيه به عنوان كالاهايي راهبردي محسوب مي‌شوند.

گام بعدي محققان كشور در توليد ابررايانه‌ها از سوي پژوهشگران پژوهشگاه دانش‌هاي بنيادي برداشته شد و آنها موفق شدند اولين ابررايانه براي پردازش در حوزه نانو محاسباتي در پژوهشگاه دانش‌هاي بنيادي را راه‌اندازي كنند. هرچند در حال حاضر اين ابررايانه ظرفيت پردازش 500 گيگافلاپ را دارد ولي محققان اين پژوهشگاه اميدوارند بتوانند ظرفيت پردازش را تا يك ترافلاپ (10 به توان 12 عمليات در ثانيه) ارتقا دهند.

اين ابررايانه در واقع محققان و متخصصان حوزه نانو محاسباتي و فيزيك نظري را در مطالعات سيستم‌هاي مولكولي و اتمي، ساخت حسگرهاي فوق‌حساس براي تشخيص و درمان بيماري‌ها، ساخت ربات‌هاي بسيار كوچك، ساخت داروهاي هوشمند، فيزيك زيستي و ساخت اتم‌هاي مصنوعي ياري مي‌دهد. همچنين شبيه‌سازي روندهاي ديناميكي و شبيه‌سازي انباشت هيدروژن ازجمله قابليت‌هاي اين ابررايانه است.

اما در سومين گام، طرح كلان ابررايانه ملي با مركزيت دانشگاه صنعتي اميركبير و دانشگاه صنعتي اصفهان اجرا شده است كه با اين دستاورد، ايران به جمع كشورهاي داراي برترين ابررايانه‌هاي دنيا مي‌پيوندد و در فهرست 500 ابررايانه برتر دنيا قرار مي‌گيرد. اين ابررايانه داراي توان پردازشي 34 ميليارد عمليات در ثانيه، توان گرافيكي 32 هزار ميليارد عمليات در ثانيه و سرعتي برابر 40 گيگابايت است.

به گفته دكتر حسين سالارآملي، معاون فناوري و نوآوري و معاون علمي و فناوري رئيس‌جمهور، اين ابررايانه قابليت پردازش و محاسبات داده‌ها در حوزه‌هاي متنوعي از هواشناسي تا صنايع مختلف را دارد.

سالارآملي ابراز اميدواري كرد با بهره‌برداري از ابررايانه ملي در كشور مجموعه محاسبات سنگين در كشور انجام شود. وي افزود: ساخت اين ابررايانه تحول بسيار اساسي در روند توسعه علمي و فناوري كشور ايجاد خواهد كرد. در واقع قدرت بالاي محاسباتي اين ابررايانه براي محاسبات بسيار سنگين در زمينه هواشناسي، امور دفاعي و ساخت و سازهاي عظيم كاربرد دارد.

از آنجا كه متاسفانه تاكنون اطلاعات مربوط به اين ساخت و سازها در خارج كشور پردازش مي‌شدند، به نظر مي‌رسد با راه‌اندازي اين ابررايانه نياز كشور به خارج در اين حوزه مرتفع شود.





رونمايي از نخستين بازي رايانه‌اي ملي
نوشته شده در جمعه 13 اسفند 1389
بازدید : 882
نویسنده : MRK
 



نخستين بازي رايانه اي ملي با حمايت بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي با نام «ميرمَهنا» رونمايي شد.


به گزارش واحد مرکزي خبر ، در مراسمي که عصر امروز با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و جمعي از مديران فرهنگي کشور در تالار سوره حوزه هنري برگزار شد ،رونمايي از بازي رايانه‌اي مير مهنا صورت گرفت.

اين بازي با حمايت بنياد ملي بازي هاي رايانه‌اي و از سوي استوديو بازي سازي «اسپريس پويا نما» توليد شده است.

ميرمهنا يک بازي اکشن اول‌ شخص ايراني است که داستان آن بر اساس زندگي ‌نامه‌ ميرمهنا مبارز ايراني دوره‌ کريم ‌خان زند شکل گرفته است. دوره اي که با استعمار هلند و انگليس و سلطه کمپاني هند شرقي بر جزاير جنوبي ايران و خصوصا جزيره خارک همراه بوده است.

کتاب چند جلدي « بر جاده‌هاي آبي سرخ» اثر زنده ياد نادر ابراهيمي که داستان زندگي و مبارزات اين شخصيت را در قالب داستاني مرور مي ‌کند منبع اصلي نگارش داستان اين بازي است.

از ويژگيهاي اين بازي ايراني استفاده از موسيقي کاملا سنتي با گرايش هاي محلي منطقه است که به جذابيت آن افزوده است.

همچنين بهره گيري از جديدترين روشهاي ضبط حرکات (موشن کپچر) که به طبيعي تر شدن حرکات و صحنه‌هاي بازي افزوده است ، از ديگر مشخصه‌هاي اين بازي به شمار مي‌رود.

پايگاه اينترنتي رسمي اين بازي به نشاني http://www.mirmahna.ir آماده ارائه اطلاعات بيشتر به علاقه مندان است.





چاپگري که پوست چاپ مي‌کند
نوشته شده در جمعه 13 اسفند 1389
بازدید : 842
نویسنده : MRK
 


محققان در حال تکميل چاپگر ويژه اي هستند که مي تواند پوست بدن انسان را چاپ کرده و در آينده براي ترميم جراحت هاي سربازان در ميدان هاي جنگ کاربردي حياتي پيدا کند.


به گزارش مهر، دانشمندان موسسه ويک فورست با الهام از چاپگرهاي جوهر افشان معمولي که در هر خانه و دفتر کاري مي توان يک دستگاه از آنها را يافت، موفق به ابداع چاپگري شده اند که مي تواند پوست انسان چاپ کند.

«آنتوني آتالا» يکي از محققان حاضر در اين پروژه نقطه آغاز مطالعات را يک مخزن معمولي جوهر چاپگرهاي جوهر افشان اعلام کرد که در آن به جاي جوهر از سلولهاي پوست استفاده شده بود. به گفته وي مي توان از اين ابزار براي بازسازي و ترميم پوست آسيب ديده و يا سوخته استفاده کرد.

اين پروژه در حال حاضر در دوره پيش باليني قرار دارد و تا قبل از اينکه اين چاپگر براي درمان پوستهاي سوخته بيماران مورد استفاده قرار بگيرد، به پنج سال زمان نياز دارد. دانشگاه هاي ديگري از قبيل کرنل نيز در حال تکميل پروژه هاي مشابهي هستند که با استفاده از آن علاوه بر پوست بدن مي توان اندامهاي مختلف بدن را نيز چاپ کرد.

پروژه چاپ پوست يکي از چندين پروژه اي است که وزارت دفاع آمريکا براي تکميل آن بودجه اي 50 ميليون دلاري را در اختيار موسسه ويک فورست قرار داده است.

محققان چاپگر زيستي پوست را با بهبود دادن چاپگرهاي معمولي ابداع کرده اند و يکي از بهبودهايي که در ساختار اين چاپگرها ايجاد شده افزودن بالابر سه بعدي براي ترميم بافت هاي آسيب ديده پوست با استفاده از سلولهاي سالم است.

چاپ شدن پوست با استفاده از اين چاپگر شامل مراحل متعددي است؛ ابتدا بخش کوچکي از پوست بيمار برداشته مي شود اين نمونه بايد ابعادي برابر نصف يک تمبر داشته و با استفاده از محلول هاي شيميايي از بدن بيمار جدا شده باشد.

سپس سلول هاي پوستي از نمونه جدا شده و در محيطي ويژه که سرعت رشد سلولها را چند برابر مي کند، تکثير مي شوند سپس چاپگر با فاصله بر روي سطح آسيب ديده پوست قرار گرفته و پوست جديد بر روي سطح آسيب ديده چاپ مي شوند. پس از چاپ شدن سلول هاي تازه پوست بر روي سطح آسيب ديده، پوست سالم و کاملي بر روي بدن ايجاد مي شود.

چاپگر مي تواند بر روي هر بخشي از بدن انسان در عرض چند دقيقه تا چند ساعت پوستي جديد و تازه را به وجود آورد، مدت زمان اين روند به بزرگي سطح آسيب ديده ارتباط دارد.





پدیده ی سال 2012 نوکیا تلفن های نوکیا ویندوز
نوشته شده در سه شنبه 10 اسفند 1389
بازدید : 818
نویسنده : MRK

 


نوکیا هفته گذشته اعلام کرد که با همکاری شریک جدیدش، مایکروسافت، نرم افزار Windows Phone را در دستگاه های ساخت خود راه اندازی و اجرا خواهد نمود که جایگزین پلتفرم سیمبیان خانگی آن می شود.

رئیس هیئت مدیره ی نوکیا اعلام کرد که با همکاری دو شرکت مایکروسافت و گوگل، تلفن های Nokia Windows تا سال 2012 به بازار عرضه خواهد نمود.

نوکیا هفته گذشته اعلام کرد که با همکاری شریک جدیدش، مایکروسافت، نرم افزار Windows Phone را در دستگاه های ساخت خود راه اندازی و اجرا خواهد نمود که جایگزین پلتفرم سیمبیان خانگی آن می شود و این رویداد بزرگترین سازنده تلفن همراه در جهان را به یک شرکت سخت افزاری محض تبدیل خواهد نمود.




دانشمندان اولین آنتی لیزر را ساختند
نوشته شده در سه شنبه 10 اسفند 1389
بازدید : 876
نویسنده : MRK

 

پنجاه سال از اختراع لیزر می گذرد و می توان در سی دی ها تا نشانگرهای لیزری دید، که حال آنتی لیزر وارد می شود.

 در حقیقت این اولین دستگاهی است که این قابلیت را دارد تا امواج لیزری را ردیابی و آنها را خنثی نماید.

اگر چه وجود چنین وسیله ای بیشتر موضوع داغ داستان های علمی تخیلی بود اما اکنون آن یک وسیله کاملا واقعی و کاربردی است که به نسل بعد سیستم های آپتیمال انتقال خواهد یافت.

این وسیله که به نوعی جریان های لیزر را بر می گرداند.
یکی از محققین این طرح در دانشگاه در داگلاس استون یل افزود؛ در حالیکه لیزر انرژی الکتریکی را دریافت و به صورت دامنه ی پراکندگی بسیار اندک و متمرکز پخش می کند، آنتی لیزر این آنرژی را برعکس و آن را تبدیل به انرژی گرمایی می کند.

در حقیقت آنتی لیزر به عنوان جاذب لیزر محسوب می شود و مسلما اثر اسلحه های لیزری را خنثی می کند.

به گفته این محققق یکی از بارزترین استفاده های این وسیله در سیستم های کامپیوتری و محاسباتی است، نسل بعدی سیستم های با عملکرد بالا از ریزتراشه های هیبرید بهره خواهند برد.

کامپیوترهای جدید به جای استفاده از ترانزیستورها وسیلیکون ها از هر دو انرژی نوری و الکتریکی استفاده خواهند نمود.




بازدید : 826
نویسنده : MRK


پس از هفته‌ها شایعه و گمانه‌زنی شرکت اپل محصول جدید خود در سری رایانه‌های قابل حمل مک‌بوک‌پرو را به بازار معرفی نمود. در محصول جدید مک‌بوک‌پرو پردازنده‌ اصلی و پردازنده گرافیکی به‌روز شده‌اند و دستگاه به فناوری انتقال داده جدید اینتل موسوم به تاندربولت(صاعقه) ، دوربین باکیفیت HD برای تماس‌های تصویری مجهز شده است.

thunderbolt-in-Macbookpro

بزرگترین فناوری در محصول جدید اپل را می‌توان بهره‌گیری از فناوری انتقال داده تاندربولت دانست که پیش از این اینتل در مراحل آزمایشگاهی آن را با عنوان لایت‌پیک (قله نور) معرفی کرده بود واکنون نسخه توسعه‌یافته آن را برای اولین بار در محصول جدید اپل می‌بینیم که درگاه آن در کنار دستگاه با علامت مخصوصی مشخص شده و قادر به انتقال اطلاعات در دو کانال مستقل با سرعت ۱۰ گیگابایت بر ثانیه است.

apple_macbook_pro

دوربین جدید تماس‌های تصویری دستگاه با کیفیت HD ، کیفیتی سه برابر تصویر محصول قبلی مک‌بوک‌پرو داشته و کیفیتی ۷۲۰p را برای تماس‌های شما فراهم می‌کند.

نهایتا مک بوک‌پرو جدید اپل با برخورداری از پردازنده جدید اینتل با معماری نوین موسوم به سندی‌بریدج به یک سوئیچ به پردازنده‌های گرافیکی AMD Radeon برای مدل‌های ۱۵ و ۱۷ اینچی مجهز خواهد بود که پیش از این و در محصولات قبلی از چیپست‌های انویدیا برخوردار بودند.

apple_macbook_pro_2011

مدل ۱۳ اینچی مک‌بوک‌پرو جدید با قیمت ۱۱۹۹ دلاری خود به پردازنده دو هسته‌ای ۲٫۳ گیگاهرتزی اینتل Core i5، چیپست‌های گرافیکی HD اینتل ۳۰۰۰ و ۳۲۰ گیگابایت هارد مجهز است که می‌تواند به پردازنده دو هسته‌ای ۲٫۷ گیگاهرتزی اینتل Core i5 و ۵۰۰ گیگابایت هارد افزایش پیدا کرده و قیمتی ۱۴۹۹ دلاری را بر خود ببیند.

مدل ۱۵ اینچی مک‌بوک‌پرو جدید هم در دو مدل عرضه شده است: مدل اول با قیمت ۱۷۹۹ دلاری خود با پردازنده ۲ گیگاهرتزی quad-core Intel Core i7 و پردازنده گرافیکی AMD Radeon HD 6490M و ۵۰۰ گیگابایت هارد داخلی عرضه شده است. مدل دوم هم با قیمتی ۲۱۹۹ دلاری، پردازنده ۲٫۲ گیگاهرتزی  quad-core Intel Core i7 و پردازنده گرافیکی AMD Radeon HD 6750M و ۷۵۰ گیگابایت هارد داخلی را در خود جای داده است.

apple-macbook-pro

مدل ۱۷ اینچی محصول مک‌بوک‌پرو جدید نیز که به قیمتی ۲۴۹۹ دلاری به بازار عرضه شده به پردازنده ۲٫۲ گیگاهرتزی quad-core Intel Core i7 و پردازنده گرافیکی Radeon HD 6750M و ۷۵۰ گیگابایت حافظه داخلی مجهز است.

اگر چه به نظر می‌اید مک‌بوک‌پروهای جدید اپل بسیار سریع‌تر از قبل شده‌اند اما تنها ایراد اولیه مشاهده شده در محصولات جدید مصرف باطری و انرژی افزایش یافته و به نوعی همین سرعت قاتل باطری دستگاه شده است که آن را می‌توان ناشی از پردازنده‌های جدید اینتل با معماری سندی‌بریدج دانست که علیرغم برخورداری از توان و سرعت بالا مدت زمان شارژ باطری مک‌بوک‌پرو را از از ده ساعت در محصول قبلی به هفت ساعت کاهش داده است اگر چه اپل این موضوع را کتمان کرده و آن را ناشی از شیوه جدید محاسبه میزان مصرف باطری و دقیق‌تر شدن شیوه محاسبه آن دانسته است.




هارددیسک 42ترابایتی
نوشته شده در سه شنبه 10 اسفند 1389
بازدید : 852
نویسنده : MRK

 

این حافظه مجازی که می‌تواند برای منابع داده(Data Center) مورد استفاده قرار گیرد، قادر است تا ۴۲ ترابایت اطلاعات را در خود ذخیره کند.

هارددیسک خارجی AccuRAID به فناوری RAID ۶ مجهز شده است تا هرگونه مشکل سخت‌افزاری برای این ابزار از بین برود و از اطلاعات شما تحت هر شرایط حفاظت کامل صورت گیرد.

در این هارددیسک به دنبال ورودی USB یا eSATA نباشید، زیرا غول حافظه‌های خارجی جهان از طریق کانال‌های فیبری ارتباطات خود را با دیگر دستگاه‌های دیجیتالی برقرار می‌کند تا از این طریق نیاز به پهنای باند لازم نیز برطرف شود.

این هارددیسک هنوز برای مصارف خانگی مناسب نیست و قیمت آن ۲۵ هزار دلار اعلام شده است.