پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
مادر برد های سری P67 ایسوس رونمایی شدند
نوشته شده در دو شنبه 25 بهمن 1389
بازدید : 875
نویسنده : MRK
 



شر کت ایسوس روز یکشنبه در سمیناری که در محل هتل پارسیان اوین با حضور اصحاب رسانه برگزار شد به معرفی جدیدترین محصولات و تشریح برنامه های آینده خود در ایران پرداخت.

در این سمینار که با حضور نمایندگان نشریات برگزار شد مسئولین دفتر ایسوس در تهران و همچنین مدیر بخش قطعات منطقه خاورمیانه،ترکیه و آفریقای جنوبی این شرکت نیز حضور داشتند. در این مراسم علی مفلح مدیر محصول مادربرد ایسوس در ایران ضمن خوشامدگویی به تشریح سیاست های اجرایی شرکت در داخل کشور پرداخت .همچنین  او به نقش رسانه به عنوان یکی از بازوان بسیار موثر ایسوس اشاره نمود. پس از او نیز کوین لی به عنوان مدیر بخش قطعات منطقه خاورمیانه،ترکیه و آفریقای جنوبی شرکت ایسوس از ایران به عنوان مهمترین بازار هدف شرکت ایسوسدر خاورمیانه یاد کردند.
محور اصلی این سمینار معرفی مادربردهای سری P67 ایسوس بود که مسئولین این شرکت به معرفی جدیدترین مادربردهای مجهز به این چیپ ست  و قابلیتهای آنها پرداختند. طبق اعلام مسئولین شرکت ایسوس، این شرکت در سال گذشته بیش از 60 میلیون قطعه مادربرد تولید کرده است که بیش از 20 میلیون از آنها با برند ایسوس به بازار عرضه شده اند. با این اوصاف از میان هر 2.5 دستگاه رایانه به فروش رفته در سال گذشته یکی از آنها مجهز به مادربردهای ایسوس بوده.
مسئولین ایسوس همچنین در خلال  این سمینار عنوان کردند که در حال حاضر حدود 40 درصد بازار مادربرد داخل کشور را در اختیار دارند و با اشاره به فعالیت بیش از 4هزار نفر از مجموع 10هزار نفر کارکنان این شرکت در بخش R&D، این موضوع را نشاندهنده اهمیت کاربران نهایی برای این شرکت دانستند.
در ادامه تکنولوژیهای انحصاری به کار رفته در محصولات جدید ایسوس نیز در این مراسم معرفی شد که از میان آنها می توان به DIGI+ VRM و چیپ ست های TPU و EPU اشاره کرد. ضمن اینکه در مادربردهای جدید سری P67 ایسوس از چیپ بلوتوث داخلی نیز استفاده شده است که در کنار تکنولوژی انحصاری BT Go قابلیتهای فراوانی را برای کاربر به ارمغان می آورد.همچنین توسط این فناوری یک مسابقه جذاب بین خبرنگاران برگزار شد که در پایان به 3 نفر از برندگان 3 مانیتور ایسوس اهدا شد.
البته نوآوری های معرفی شده این شرکت در این سمینار به همین جا ختم نمی شود و می توان از سایر قابلیتهای جدید مورد استفاده در محصولات ایسوس تحول ایجاد شده در فضای BIOS مادربرد اشاره کرد که در مدلهای جدید دیگر اثری از رابط قدیمی BIOS نیست و به جای آن از رابط کاربرپسند گرافیکی استفاده شده است. این رابط کاربری که EFI BIOS نام گرفته است، نخستین رابط کاربری گرافیکی BIOS عرضه شده تا کنون است که امکان استفاده از موس و ثبت تصویر از تنظیمات آن (Print Screen) نیز در آن وجود دارد.
در ادامه این سمینار نیز آخرین مادربرد سری نظامی ایسوس از سری SaberTooth ، کارتهای گرافیکی جدید این شرکت و سیستم خنک کننده انحصاری Direct CU II مورد استفاده در آنها، نمایشگرهای جدید ایسوس که به زودی میهمان بازارهای داخلی خواهند بود و محصولات جدید خانواده Eee Family مانند All in ONE  و EeeBOX معرفی شدند.این محصولات نیز وارد بازار ایران شده اند و به زودی با توضیع گسترده ای برخوردار خواهند بود.
در پایان نیز در حاشیه این مراسم جوایزی ارزنده به نیما جعفری قهرمان مسابقات جهانی اورکلاکینگ ایسوس و سیاوش شجاع قهرمان این مسابقات  در ایران اهدا گردید.

 




سامسونگ و فناوری سه‌بعدی اختصاصی
نوشته شده در دو شنبه 25 بهمن 1389
بازدید : 937
نویسنده : MRK
 




سامسونگ فناوری سه‌بعدی اختصاصی خود را در جدید‌ترین صفحه‌نمایش‌ها و ویدئو پروژکتور‌های سال 2011 به کار خواهد گرفت.

صفحه‌نمایش‌ها و پروژکتور‌های جدید سامسونگ ناب‌ترین تجربه بصری از بازی و دیگر سرگرمی‌ها را به ارمغان می‌آورد.
پنجم ژانویه 2011، لاس وگاس- شعبه امریکایی شركت Samsung Electronics در نمایشگاه CES جدید‌ترین مانیتور های سه بعدی ، HDTV و ویدئو پروژکتور‌های مخصوص سینمای خانگی مجهز به فناوری سه‌بعدی اختصاصی سامسونگ را معرفی کرد. صفحه‌نمایش‌های سری هفت و نه در ابعاد 23 و 27 اینچ و ویدئو پروژکتور‌های سه‌بعدی SP-A8000 در سالن مرکزی و غرفه 12006 به نمایش گذاشته شده بودند.
Young Bae مدير اجرایی بازاریابی صفحه‌نمایش‌ها در شاخه تولیدات تجاری سامسونگ در این باره می‌گوید:"با افزایش بی‌سابقه حجم سرگرمی‌های سه‌بعدی و عرضه محصولاتی که می‌توانند بصورت سه‌بعدی تصویر‌برداری کنند، علاقه‌مندان به بازی‌های ویدئویی و عشاق سرگرمی‌های خانگی با جدیت بیشتری به دنبال صفحه‌نمایش‌های سه‌بعدی مجهز به قابلیت‌های گوناگون هستند. مشتریان‌ در زمان استفاده از صفحه‌نمایش‌های سری 7 و 9 تنها به لذت بردن از کیفیت بالای تصاویر دو بعدی محدود نمی‌شوند. آنها می‌توانند از مجموعه متنوعی از محتوای سه‌بعدی لذت برده و در بعضی مدل‌ها می‌توانند تصویر دو بعدی خود را به کمک فناوری تبدیل همزمان تصویر دو بعدی به سه‌بعدی، بصورت سه‌بعدی تماشا کنند."

نوآوری در کارایی
سامسونگ برای لذت هرچه بیشتر از محتوای سه‌بعدی، فناوری سه‌بعدی به کار رفته در صفحه‌نمایش‌های خود را به روش جدیدی طراحی کرده است. برخلاف راه‌حل‌های سه‌بعدی دیگری که تنها برای بازی‌های ویدئویی ساخته شده‌اند، در مانیتور ها و تلويزيون‌‌های HD سه‌بعدی جدید سامسونگ امکان لذت بردن از فیلم‌های سه‌بعدی، کانال‌های تلویزیونی سه‌بعدی و عکس‌ها و فیلم‌های سه‌بعدی که توسط خود کاربر ساخته شده اند در نظر گرفته شده است. برای رسیدن به این ویژگی، سامسونگ از فناوری سه‌بعدی جدیدی که تنها در پانل‌های تصویری سه‌بعدی سامسونگ وجود دارد استفاده کرده است.
پانل‌های سه‌بعدی سامسونگ که در صفحه‌نمایش‌های سری 7 و سری 9 به کار گرفته شده، تصاویر سه‌بعدی کاملاً واقعی را ارائه می‌کند که برای انجام بازی‌های سه‌بعدی یا اتصال کامپیوتر به آن و یا تماشای فیلم‌های سینمایی یا کانال‌های تلویزیونی سه‌بعدی کاملاً ایده‌آل است.
صفحه‌نمایش‌های سری 9 و HDTV/Monitor‌های سری هفت و نه امکان آنالیز تصاویر سه‌بعدی و تبدیل همزمان آنها به تصاویر سه‌بعدی را دارند. این فناوری تنها مختص کامپیوتر‌ها نبوده و می‌توان تصاویر دو بعدی پخش شده از پخش‌کننده‌های Blu-ray، کنسول‌های بازی و گیرنده‌های تلویزیونی را  نیز با این فناوری به تصاویر سه‌بعدی تبدیل کرد.
محصولات سری هفت و نه، راه حلی جامع برای استفاده از تصاویر سه‌بعدی را ارائه می‌دهد که شامل دو عینک سه‌بعدی و گیرنده سه‌بعدی تعبیه شده روی صفحه‌نمایش‌ها می‌شود.
پانل‌های TN استفاده شده در این سری از صفحه‌نمایش‌ها، بالاترین کیفیت تصویر چه در زمان پخش تصاویر دو بعدی و چه در زمان پخش تصاویر سه بعدی را فراهم می‌کند. فناوری Ultra Clear در پانل‌های این صفحه‌نمایش‌ها وضوح رنگ و شفافیت تصویر فوق‌العاده‌ای را ایجاد کرده و با داشتن پوشش مات ضد انعکاس، امکان دیدن تصاویر را آسانتر می‌سازد. نور پس زمینه LED به طور کامل رنگ‌های sRGB را پوشش داده و رنگ‌ها را به واقعی‌ترین شکل ممکن نمایش می‌دهد.
علاوه بر صفحه‌نمایش‌های معرفی شده، سامسونگ ویدئو پروژکتور SP-A8000 سه‌بعدی را نیز معرفی کرده است.این دستگاه برای کسانی که می‌خواهند به طور گروهی از تصاویر سه بعدی لذت ببرند گزینه‌ای مناسب خواهد بود. در ساخت این ویدئو پروژکتور از یک لنز و یک لامپ 1000 لومنی استفاده شده و موتور مبدل سه‌بعدی سامسونگ برای تبدیل تصاویر دو بعدی به سه‌بعدی در آن به کار گرفته شده است.

طراحی پیشرفته و مدرن
کسانی که به طراحی اهمیت می‌دهند، از طراحی عالی صفحه‌نمایش‌های باریک سری هفت و نه و آنچه که این سری به اتاق‌نشیمن آنها می‌افزاید لذت خواهند برد. بدنه نقره‌ای به کار رفته در سری 9 ظاهری بسیار مدرن به آن داده است. تمام مدارهای مورد نیاز برای کارکرد این صفحه‌نمایش درون  پایه آن قرار گرفته که نتیجه آن، باریکی صفحه‌نمایش این سری است. در سری هفت از طراحی معروف سامسونگ که همان Touch of Color است استفاده شده که ظاهری کاملاً خاص و منحصر به فرد به آن بخشیده است.
استفاده از نور پس زمینه LED در صفحه‌نمایش‌های سری هفت و نه، باعث شده تا توان مصرفی در مقایسه با صفحه‌نمایش‌های معمولی تا 40 درصد کاهش یابد. همچنین کسانی که به محیط‌زیست اهمیت می‌دهند باید بدانند که قاب براق جلو، پوشش پشت و پایه آلومینیومی صفحه‌نمایش‌های سری 9 مانند دیگر صفحه‌نمایش‌های LED سامسونگ همگی از مواد قابل بازیافت ساخته شده و از جیوه و هالوژن در ساخت آنها استفاده نشده است.
کسانی که می‌خواهند از صفحه‌نمایش خود به عنوان تلویزیون استفاده کنند، HDTV/Monitor‌ها برایشان گزینه‌ای ایده‌آل خواهد بود. این محصولات به یک گیرنده تلویزیونی مجهز بوده و امکان نمایش چند تصویر همزمان را نیز دارند. بدین ترتیب بدون آنکه چیزی از مسابقه ورزشی حساس و مورد علاقه‌تان را از دست دهید، می‌توانید گزارش‌ها و آمارهای مربوط به بازی را نیز بصورت آنلاین چک کنید.
ظاهر شبیه دلفین و بدنه براق و مشکی رنگ ویدئو پروژکتور SP-A8000 با چیدمان هر اتاقی هماهنگ است و می‌توان آن را در کنار دیگر وسایل منزل قرار داد و یا به سقف اتاق متصل کرد.

انعطاف‌پذیر و با ثبات
برای رسیدن به حداکثر کارایی و بیشترین میزان انعطاف‌پذیری، سامسونگ از انواع فناوری‌های موجود در صفحه‌نمایش‌ها استفاده کرده است. سنسور Eco Light نور صفحه‌نمایش را براساس نور محیط تنظیم کرده و سنسور Eco Motion نیز زمانی که شما از جلوی صفحه‌نمایش کنار بروید، صفحه نمایش را خاموش می‌کند تا بیشترین میزان صرفه‌جویی در انرژی ایجاد شود.
صفحه‌نمایش‌های سه‌بعدی سری هفت و نه از ماه مارس 2011 و ویدئو پروژکتور
SP-A8000 نیز از ماه ژانویه 2011 و از طریق کانال‌های توزیع و نمایندگان سامسونگ در دسترس خواهند بود.

مشخصات فنی
- سری هفت و نه:
- مدل‌ها: S23A750(اینچ32)، S27A750(اینچ27)، S23A950(اینچ23)،
 S27A950(اینچ27)
 دقت تصویر 1080×1920 پيكسل
 زمان پاسخ‌دهی: دو میلی‌ثانیه
 مگا کنتراست: مقدار ثابت 1000:1
 زاویه دید: 160/170 درجه
 امكانات ارتباطي:
مدل SA750: D-Sub، HDMI، DisplayPort
مدل SA950: D-Sub، HDMI، DisplayPort، DVI-Duallink
 ابعاد (به احتساب پایه):
 S23A750D: 5/7x16x21 اینچ
 S27A750D: 5/7x18x25 اینچ
 S23A950D: 7x5/16x21 اینچ
 S27A950D: 7x5/18x5/24 اینچ
 وزن:
 S23A750D: 2/4 کیلوگرم
 S27A750D: 5/4 کیلوگرم
 S23A950D: 8/4 کیلوگرم
 S27A950D: 5/5 کیلوگرم
o مدل‌های HDTV/Monitor: T23A750(اینچ23)، T27A750 (اینچ27)،
 T23A950 (اینچ23)، T27A950 (اینچ27)
 دقت تصویر 1080×1920 پيكسل
 زمان پاسخ‌دهی: 5 میلی‌ثانیه
 مگا کنتراست: مقدار ثابت1000:1
 زاویه دید: 160/170 درجه
 امكانات ارتباطي: HDMI، USB 2.0، ورودی RF، خروجی صدا، خروجی صدای دیجیتال (اپتیکال)، ورودی صدای PC، ورودی کامپوننت (Y/Pb/Pr)، ورودی کامپوزیت، اتصال شبکه LAN
 صدا: دو بلندگو هفت وات با پشتیبانی از
 Dolby Digital، SRS، TheaterSound HD، DTS 2.0 و پشتیبانی از صدای سه‌بعدی
 ابعاد (با احتساب پایه):
 T23A750: 5/7x16x21 اینچ
 T27A750: 5/7x18x25 اینچ
 T23A950: 7x5/16x21 اینچ
 T27A950: 7x5/18x5/24 اینچ
 وزن:
 T23A750: 2/4 کیلوگرم
 T27A750: 5/4 کیلوگرم
 T23A950: 8/4 کیلوگرم
 T27A950: 5/5 کیلوگرم
 ویدئو پروژکتور SP-A8000
- دقت تصویر 1080×1920 پيكسل
- لامپ 1000 لومن با نرخ 1500 تا 2000 وات ساعت
- مگا کنتراست: 10000:1
- امكانات ارتباطي: HDMI، USB 2.0، VGA، کامپوننت (RCA)، اتصال کامپیوتر
(آنالوگ 15 پین)، کامپوزیت (RCA)
- ابعاد: 8×19×17 اینچ
- وزن: 8/10 کیلوگرم




آخرین فرزند نسل چهارم Fermi
نوشته شده در دو شنبه 25 بهمن 1389
بازدید : 981
نویسنده : MRK
 




چند ماهی می شود که شرکت انویدیا پردازنده های گرافیکی نسل پنجم خود را روانه بازار کرده است و محصولاتی چون GTX 580، GTX 570 و جدیدا GTX 560 Ti در تصرف رده های بالای بازار کارت های گرافیکی بسیار موفق بوده اند.

اما تعداد زیادی از کاربران به کارت های با قیمتی مناسب تر علاقه مند هستند، و آخرین کارت گرافیکی زوتاک یعنی 440 GT، میزان کارایی جدیدی را برا ی کاربران معمولی و نیمه حرفه ای  به اصطلاح میان رده به ارمغان آورده است. این تراشه جدید در دو مدل با حافظه های 512 مگابایت و یک گیگابایتی از فن آوری DDR5 موجود می باشند. به دلیل بهره بردن از نسل چهارم از معماری پیشرفته Fermi، کارت گرافیکی 440 GT زوتاک با 96 سایه زن متحد گرافیکی بسیار بالا برای بازی های رایانه ای DirectX 11 ارائه می کند. این سایه زن ها در ضمن باعث می شوند که پخش محتوای تصویری با کیفیت بالا بر روی سایت هایی که از فن آوری Flash شرکت Adobe استفاده می کنند بسیار سریع تر و روان تر بشود. فن آوری مهمی دیگری که در طراحی GT 440 زوتاک استفاده شده است فن آوری CUDA شرکت انویدیا است. با فرکانس کلاک هسته 810 مگاهرتزی و کلاک حافظه 3200 مگاهرتزی این کارت گرافیکی توانایی اجرای جدیدترین بازی های رایانه ای در محیط Windows 7 و با پشتیبانی از DirectX 11 دارد.





معرفی Sapphire HD4730
نوشته شده در یک شنبه 24 بهمن 1389
بازدید : 874
نویسنده : MRK

ATI HD4770 با پروسه ساخت 40 نانومتری موفقیت بزرگی برای ATI محسوب می­ شد حتی بزرگتر از آن چیزی که خیلی­ ها تصور می­ کردند. هر چند به دلیل برخی مشکلات ایجاد شده برای این محصول , تولید و عرضه آن با محدودیت مواجه شد و به تدریج کارت HD4770 به محصولی کمیاب و بعضاً نایاب تبدیل شد. ATI برای مقابله با این مشکل کارت جدید ATI HD4730 را معرفی و عرضه کرد.

Sapphire HD4730

 

 

کارت ATI HD4730 در حالی با هسته RV770 ( هسته بکار رفته در کارت­های HD4850/HD4870 ) تجهیز شده است که برخی از ویژگی های این هسته تغییر کرده و کاهش یافته ­اند. البته قابل ذکر است که فرکانس کاری هسته گرافیکی به 750 مگاهرتز ارتقا یافته که از این لحاظ می­توان گفت از فرکانس مناسبی برخوردار شده است. تعداد Shader های بکاررفته در این هسته در مقایسه با کارت های HD4850/HD4870 به 640 کاهش یافته است. باس حافظه نیز در کارت HD4730 به 128 بیت کاهش یافته و به تبع آن و بدلیل نوع طراحی کنترلر حافظه , تعداد ROPها نیز به 8 عدد کاهش یافته است.

حافظه ­های بکار رفته در این محصول از نوع GDDR5 است که در کنار باس حافظه 128 بیتی , میزان پهنای باندی برابر با حافظه های GDDR3 بعلاوه باس حافظه 256 بیتی در کارت HD4830 ایجاد کرده است. این پهنای باند برابر با 57.6GB/s می­باشد.

شرکت فونیران بعنوان نماینده Sapphire در ایران محصول جدید Sapphire HD4730 را به منظور بررسی در اختیار لابراتوآر شهر سخت افزار قرار داده است.

کارتی که در این بررسی در اختیار مجموعه شهرسخت­ افزار قرار گرفته , ویژگی مهمی دارد که با ذکر عبارت Value Edition بر­روی جعبه مشخص گردیده است. همین عبارت باعث شد که ابتدا نگاهی به مشخصات کارت با استفاده از دو نرم­ افزار GPU-z و GPU Caps Viewer بیاندازیم :

GPU-z

همانطور که در تصاویر فوق ملاحظه می­شود مشخصات فنی کارت بدرستی در نرم ­افزار GPU-z تشخیص داده نشده که البته می­تواند ناشی از عدم ارایه ویرایشی جدید از این نرم­ افزار باشد. در هر حال با استفاده از نرم­ افزار GPU Caps Viewer توانستیم مشخصات کارت را بدرستی مشاهده کنیم :

GPU Caps Viewer

آنچه واضح است تغییر در فرکانس کاری هسته گرافیکی و میزان حافظه کارت مورد تست نسبت به ویرایش مرجع آن می­باشد. همانطور که مشاهده می کنید فرکانس کاری به 625 مگاهرتز کاهش ولی در عوض میزان حافظه آن به 1024 مگابایت افزایش یافته است.

البته در تست کوتاهی که از این کارت گرفتیم با افزایش فرکانس کاری به 750 مگاهرتز نه تنها کارت در پایداری کامل قرار داشته بلکه کارآیی و قدرت آن نیز به میزان قابل توجهی افزایش یافت. لذا این تغییر در فرکانس کاری اهمیت چندانی ندارد و براحتی می توان با اورکلاک کارت به فرکانس اصلی دست یافته و بدون نگرانی از قدرت مناسب کارت بهره گرفت.

البته نگاه کوتاهی نیز به صفحه رسمی محصولات سری HD4700 در سایت Sapphire داشتیم که متاسفانه لینک و مشخصات این محصول را در سایت مشاهده نکردیم.

در ادامه نگاهی به مشخصات ظاهری این محصول خواهیم داشت.

Top View

همانطور مشاهده می­کنید این کارت شباهت بسیار زیادی با کارتهای Sapphire HD4830/HD4850 دارد اگرچه PCB آنها متفاوت طراحی شده است.

Memory

نوع حافظه بکار رفته در این محصول از نوع GDDR5 و تولید Qimonda است.

Cooler

کولر بکار رفته در این کارت ساختاری Dual Slot دارد و بهمین دلیل دو اسلات را برای نصب این کارت مورد استفاده قرار خواهید داد.

Output

پورت­های خروجی شامل VGA , DVI و یک پورت HDMI است که در تصویر ملاحظه می شود.

CF Connector

کانکتور­های CrossFireX نیز در این کارت تعبیه شده و استفاده از چندین کارت بصورت همزمان را ممکن ساخته است.

2*6pin Connector

در نهایت تغذیه کارت است که از دو کانکتور تغذیه 6 پین بهره گرفته است. البته برای کارتی در این رده استفاده از دو کانکتور تغذیه 6 پین کمی تامل برانگیز است چراکه این نوع تغذیه را بیشتر بر روی کارت های رده بالا مشاهده کرده ایم.

کارت Sapphire HD4730 با گارانتی فونیران و قیمت 155 هزارتومان قابل تهیه می باشد. در پایان لازم می­دانیم از شرکت فونیران بابت ارسال این محصول به مجموعه شهرسخت افزار تشکر و قدردانی نماییم.

 


:: برچسب‌ها: Sapphire HD4730 ,



حرفه ای بخوانند
نوشته شده در چهار شنبه 20 بهمن 1389
بازدید : 1468
نویسنده : MRK

فقط حر فه ای ها بخوانند.

یک مادر بورد فوق حر فه ای برای آنان که می خواهند حرفه ای شوند.

این مادر بورد

Fatal1ty P67 Professional

یک مادربورد فوق العاده است که برای اولین بار سه اسلایت PCIE 2روی آن وجود دارد.

تصویر بزرگتر

از دیگر مزایایش دارا بودن USB 3که نهایت سرعت برای کاربران ایجاد خواهد کرد.

جدیدترین نوع سوکت برای موس که کاملا حرفه ای برای کسانی طراحی شده که می خواهند بازی کنن و سرعت موس برایشان مهم است.و سرعت فوق العاده بالایی دارد.

اطلاعات تکمیلی در ادامه مطلب....

 

 




یک مادربورد
نوشته شده در چهار شنبه 20 بهمن 1389
بازدید : 1231
نویسنده : MRK

امروز یه مادربورد خیلی خوبی می خوام براتون معرفی کنم.

870 Extreme3

بقیه در ادامه مطلب.....




بازدید : 965
نویسنده : MRK

شرکت ژاپنی Elpida تولید کننده مطرح حافظه های DRAM از اغاز فروش رم های 4 گیگاباتی SO-DIMM با فرایند ساخت 30 نانومتری خبر داد . ماژول های حافظه ی جدید که در چند ماه اخیر طراحی شده بود از شانزده چیپست تراشه 2 گیگابیتی DDR3 SDRAM برای دستیابی به چنین ظرفیت بالا به ازای یک ماژول حافظه استفاده می کند .

 

تصویر رم شماره ی یک

 

در مقایسه با ماژول های رم 40 نانومتری شرکت الپیدا ، محصول جدید به 20% جریان الکتریسیته کمتر در زمان فعالیت و 30% جریان کمتر در زمان بی کاری نیاز دارد و این ماژول های حافظه را می توان یکی از کم مصف ترین محصولات موجود در این صنعت بر شمرد . این حافظه ی دوست دار محیط زیست با صرفه جویی در مصرف انرژی نقش فابل توجهی در افزایش عمر باطری برای نوت بوک ها ، تبلت ها ، روترهای شبکه و سایر تجهیزات مشابه ایفا می کند . همچنین ماژول حافظه ی جدید ، پهنای باند را تا 1866 مگابیت در ثانیه افزایش داده است که باعث افزایش کارایی و عملکرد در پلتفرم هایی خواهد شد که با پهنای باند بالایی همراه میشوند .




معرفی اسپیکر های کپسولی X-Mini
نوشته شده در یک شنبه 17 بهمن 1389
بازدید : 1506
نویسنده : MRK

شاید یکی از مهم ترین آرزوی های کمپانی های ساخت دستگاه های چند رسانه ای قابل حمل ، اعم از انواع مختلف Player و لپ تاپ ها ارائه کیفیت صدا نسبتا قابل قبول و راضی نگاه داشتن خریداران در این مقوله بوده. ولی همواره 2 عامل بسیار مهم محدودیت های بسیار بنیادی برای سازندگان ایجاد کرده اند. محدودیت اول حجم اسپیکر و محدودیت دوم که مهم تر از محدودیت اول است انرژی مصرفی آمپیلی فایر راه انداز اسپیکر می باشد.


تصویر مطلب صفر


کمپانی کوچک xmi ( تاسیس شده در آگوست 2006 واقع در سنگاپور ) به نوعی تحول بسیار بزرگ در طراحی و تولید اسپیکرهای قابل حمل ایجاد کرده . اسپیکرهای کپسولی تحت برند تجاری X-mini ساخت این کمپانی با حجم بسیار کم و مصرف انرژی فوق العاده پایین کیفیتی فوق تصور از خود ارائه می دهند ! در واقع اگر برای اولین بار جثه کوچک این اسپیکر ها را ببینید، در اولین نگاه شاید گول جثه کوچک آن ها رو بخورید و بی تفاوت از کنارشان عبور کنید ولی هنگامی که به صورت عملی حجم و کیفیت پخش صدا و موزیک را از آن ها بشنوید بی درنگ به شدت تعجب خواهید کرد ! از آن گذشته باتری داخلی به همراه تعبیه شارژر در داخل خود دستگاه و مصرف انرژی اندک به همراه پخش بی وقفه بیش از 6 الی 12 ساعت  (وابسه به مدل و شرایط متعدد) موزیک تنها با یک بار شارژ 1 الی 2.5 ساعته از دیگر قابلیت های این دستگاه جالب می باشد !

در واقع این دستگاه به معنای واقعی مصداق ضرب المثل "  فلفل نبین چه ریزه بشکن ببین چه تیزه !  " می باشد !

محصولان تولیدی این کمپانی را 4 مدل اسپیکر کپسولی با مدل های تجاری زیر تشکیل می دهند :

X-Mini I 1.1
X-Mini II
X-Mini Happy
X-Mini Max I

همچنین لوازم جانبی این محصولات که شامل کیف اورجینال، سیم های رابط و شارژر سفری USB می باشد نیز در فروشگاه آنلاین این کمپانی به آدرس http://www.X-Mini.com/EN/Online-Store یافت می شود.

جالب است بدانید با خرید هر یک از محصولات این کمپانی، 10% از مبلغی که به این منظور پرداخته اید صرف کمک به سازمان Children International شده  و صرف تهیه غذا ، پوشاک ، دارو ، حفظ بهداشت و پشتیبانی جهت تحصیل بیش از 1 میلیون کودک فقیر در 11 کشور دنیا می شود.

 


:: برچسب‌ها: اسپیکر های کپسولی X-Mini ,



بازدید : 897
نویسنده : MRK

برای حل این مشکل ابتدا باید مطمئن شوید تیک گزینه Open Each Folder In Its Own Window زده شده است . برای این کار به مسیر زیر بروید .
Tools >> Folder Options و سپس تب General
حال اگر مشکل از این قسمت نبود از روشهای زیر استفاده کنید .

روش اول :

ابتدا به منوی start رفته و گزینه run را بزنید و سپس عبارت regsvr32 /i shell32.dll را در ان کپی کنید و سپس کلید اینتر را بزنید .

روش دوم :

به منوی start رفته و گزینه Run را بزنید و سپس عبارت regedit را تایپ کنید تا وارد محیط رجیستری شوید .
به هر دو مسیر زیر بروید

HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell
و
HKEY_CLASSES_ROOT\Drive\shell

در پنل سمت راست ، مقادیر پیش فرض عبارات بالا رو پیدا کنید. سپس روی انها دابل کلیک کرده و در قسمت Value data عبارت none را قرار دهید و سپس روی دکمه Ok رو کلیک کنید




گذاشتن فایل ویدئویی بر روی دسکتاپ WwoooooooooooooowW
نوشته شده در یک شنبه 17 بهمن 1389
بازدید : 911
نویسنده : MRK
تصاویر پشت‌زمینه صفحه دسکتاپ ویندوز که به Background و Wallpaper نیز معروف هستند، همواره زیبایی خاصی به ظاهر ویندوز می‌بخشند. از این رو کاربران سعی می‌کنند تا زیباترین و جذاب‌ترین عکس‌ها را برای تصویر پس‌زمینه دسکتاپ خود انتخاب کنند. اما آیا شما مجبورید همیشه از تصاویر و عکس‌ها برای پشت‌زمینه دسکتاپ استفاده کنید؟ آیا تاکنون به این فکر کرده‌اید که می‌توان یک فایل ویدئویی را در پشت زمینه دسکتاپ قرار داد تا به جای یک عکس ثابت، یک فیلم متحرک پس‌زمینه دسکتاپ باشد؟ در صورتی که از ویندوز 7 استفاده می‌کنید، این رویا به سادگی تحقق می‌یابد! هم‌اکنون با استفاده از این ترفند می‌توانید در صورت استفاده از ویندوز 7، یک فایل ویدئویی را در پشت‌زمینه دسکتاپ خود قرار دهید. طبعاً هر چقدر محتوای این فایل ویدئویی زیباتر و با کیفیت‌تر باشد، دسکتاپ شما رویایی‌تر خواهد شد.

برای این کار:
در قدم اول نیازمند یک ابزار جانبی به نام Windows DreamScene هستیم.
نصب Windows DreamScene بر روی دو نوع ویندوز 7، 32 و 64 بیتی متفاوت است.
ابتدا باید مطمئن شوید ویندوزی که از آن استفاده می‌کنید 32 بیتی است یا 64 بیتی؛ برای پی بردن به این موضوع، بر روی Computer در منوی Start راست کلیک کنید و Properties را انتخاب نمایید. در پنجره ظاهر شده در قسمت System type نوع ویندوز درج شده است.

اکنون با توجه به ویندوز خود، یکی از فایل های زیر را دانلود نمایید.
Windows DreamScene مخصوص ویندوز 7 نسخه 32 بیتی:
http://www.tarfandestan.com/files/DreamS...n7_x32.zip
Windows DreamScene مخصوص ویندوز 7 نسخه 64 بیتی:
http://www.tarfandestan.com/files/DreamS...n7_x64.zip

برای نصب DreamScene در نسخه 32 بیتی:
پس از آن دانلود فایل DreamScene_Win7_x32.zip، آن را از حالت فشرده خارج کنید.
سپس فایل به نام Windows7-DreamScene-Enable.exe را با دو بار کلیک اجرا نمایید.
پس از مشاهده پنجره سیاه رنگ، کلیدی را به دلخواه فشار دهید تا نصب DreamScene آغاز شود.
مشاهده پیغام Windows 7 DreamScene installed without error به منزله نصب موفقیت‌آمیز آن است. کلیدی را فشار دهید تا پنجره بسته شود.
دقت کنید در طول نصب، یک بار فایل explorer.exe به طور اتوماتیک بسته و اجرا می‌شود (این موضوع با محو شدن نوار تسک‌بار و بازگشت آن پس از چند لحظه مشخص می‌شود). در صورتی explorer.exe بسته شد، اما اتوماتیک باز نشد (یعنی تسک‌بار همچنان ناپدید ماند) کافی است یک بار کلیدهای ترکیبی Ctrl+Alt+Delete را فشار دهید. در صفحه پدیدار شده Start Task Manager را انتخاب کنید. در پنجره Windows Task Manager از منوی File بر روی New Task کلیک کنید. سپس عبارت explorer.exe را وارد کرده و Enter بزنید تا تسک‌بار ظاهر شود.

برای نصب DreamScene در نسخه 64 بیتی:
پس از آن دانلود فایل DreamScene_Win7_x64.zip، آن را از حالت فشرده خارج کنید.
حال فایل DreamScene.dll را در مسیر Copy ،C:\Windows\System32 و Paste کنید.
همچنین فایل DreamScene.dll.mui را در مسیر Copy ،C:\Windows\System32\en-US و Paste نمایید.
سپس بر روی فایل Dscene.reg دو بار کلیک کنید و در پیغامی که نمایش داده می‌شود دکمه Yes را انتخاب نمایید.
اکنون نیازمندیم تا پروسه explorer.exe را یک بار باز و بسته کنیم. بدین منظور کلیدهای ترکیبی Ctrl+Alt+Delete را فشار دهید. در صفحه پدیدار شده Start Task Manager را انتخاب کنید. سپس در پنجره Windows Task Manager ابتدا به تب Processes بروید و در لیست موجود، explorer.exe را انتخاب کنید و بر روی دکمه End Process کلیک کنید (دقت کنید با این کار بایستی تسک‌بار ویندوز ناپدید شود). پس از این کار در همان پنجره Task Manager، از منوی File بر روی New Task کلیک کنید. سپس عبارت explorer.exe را وارد کرده و Enter بزنید تا تسک‌بار ظاهر شود.

پس از نصب موفقیت آمیز DreamScene، دیگر کار چندانی باقی نمی‌ماند.
اکنون کافی است بر روی یک فایل ویدئویی با فرمت WMV یا MPEG راست کلیک کنید و در منوی راست کلیک بر روی گزینه Set as Desktop Background کلیک کنید.
خواهید دید که فایل ویدئویی در پشت‌زمینه دسکتاپ نمایش داده می‌شود.
همچنین برای کنترل فایل ویدئویی پخش شده در صفحه دسکتاپ، بر روی فضای خالی از صفحه دسکتاپ راست کلیک کنید و در منوی ظاهر شده گزینه Pause DreamScene را انتخاب کنید. برای ادامه پخش نیز، گزینه Play DreamScene را انتخاب نمایید.

تنها لازم به ذکر است، در صورتی که پس از انتخاب فایل ویدئویی و نمایش آن دیدید که نوشته‌های آیکن شورتکات‌های موجود در صفحه مقداری ناواضح شده است، عمل زیر را انجام دهید:
بر روی صفحه دسکتاپ راست کلیک کنید و Personalize را انتخاب نمایید. در پنجره ظاهر شده یکی از Themeهای موجود را انتخاب کنید (به عنوان مثال تم پیش‌فرض ویندوز به نام Windows 7). حال مجدد فایل ویدئویی را طبق روشی که در بالا توضیح داده شد به عنوان پشت‌زمینه دسکتاپ انتخاب کنید.

:: برچسب‌ها: ویندوز 7 ,