پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
Leadtek Winfast GTX295 دو کارت در یک کارت
نوشته شده در سه شنبه 24 دی 1389
بازدید : 961
نویسنده : MRK

اندکی پس از معرفی پردازنده گرافیکی Geforce GTX295 شرکت لیدتک جدیدترین محصول خود را بر پایه این پردازنده پرافیک به بازار معرفی کرد. کارت گرافیکی Winfast GTX295 یکی دیگر از کارت هایی است که از دو پردازنده گرافیکی در ساختار خود استفاده می کند. به نظر می رسد سیاستی که مدتی پیش بازار پردازنده های مرکزی را متحول کرد، اندک اندک به دنیای کارت های گرافیکی نیز راه میابد. پردازش موازی از مدت ها قبل همواره مورد توجه بوده است و سال هاست که در سرویس دهنده های بزرگ و فضای تجاری مورد استفاده قرار می گیرد. اما استفاده از این معماری در بازار کارت های گرافیک دارای طول عمر زیادی نیست. اولین شرکتی که از چندین پردازنده های گرافیکی در ساختار کارت های گرافیک عمومی خود استفاده کرد، شرکت 3DFx بود که با عرضه پردازنده های گرافیکی سری Voodoo2 این تکنولوژی را معرفی کرد. تکنولوژی که در این خانواده از کارت های گرافیکی مورد استفاده قرار گرفته بود بعدها و پس از ادغام این شرکت با شرکت Nvidia، برای طراحی تکنولوژی SLI مورد استفاده قرار گرفت. البته شرکت ATI نیز تجربه هایی را در این زمینه داشته است، کارت Rage Furry Maxx اولین کارت گرافیکی این شرکت است که در ساختار خود از دو پردازنده گرافیکی Rage 128 Pro استفاده می کرد. در حال حاظر ATI نیز تکنولوژی CrossFire(X) را برای پشتیبانی از چندین پردازنده یا کارت گرافیکی در کنار هم مورد استفاده قرار می دهد. کارت گرافیکی Radeon 4870 X2 آخرین محصول این شرکت با استفاده از دو پردازنده گرافیک است.

اما کارت جدید شرکت لید تک، دارای ساختاری شبیه به دیگر کارت های با دو پردازنده گرافیک این شرکت است. برخلاف ATI که هر دو پردازنده گرافیک را بر روی یک PCB و در کنار هم نصب کرده است، این کارت گرافیک از دو PCB جداگانه استفاده می کند که هر یک شامل یک پردازنده گرافیک Geforce GTX295 به همراه 896 مگابایت حافظه GDDR3 با پهنای باند 448 بیت است. از نظر مشخصات فنی، پردازنده گرافیکی Geforce GTX295 محصولی است بین GTX280 و GTX260. از نظر فرکانس کاری، پهنای باند و میزان حافظه این پردازنده دقیقا مشابه GTX260 است در حالی که از نظر تعداد پردازنده های جریانی مشابه GTX260 می باشد. البته این مساله که Nvidia بر روی کارت های گرافیکی دو هسته ای خود از انواع تعدیل شده پردازنده های گرافیک استفاده کند، به هیچ وجه مساله جدیدی نیست و قبلا نیز بر روی سایر کارت های گرافیکی این خانواده شاهد استفاده شیوه مشابهی بوده ایم. یکی از دلایلی که می توان برای این کار متصور شد، کاهش مصرف توان و حرارت تولیدی این کارت های گرافیک است. زیرا با استفاده از دو پردازنده گرافیکی مجزا قاعدتا مصرف توان و حرارت تولیدی نیز حدود دوبرابر خواهد شد. البته این بار Nvidia تصمیم گرفته است تا تمامی امکانات پردازنده سطح بالای GTX280 را تعدیل نکند. دو PCB مورد استفاده بر روی این کارت با استفاده از یک رابط SLI از داخل به یکدیگر متصل شده اند. همین مساله امکان استفاده از بیش از دوکارت GTX295 را به همراه یکدیگر غیر ممکن می کند. یعنی در نهایت شما می توانید دو کارت یا چهار پردازنده گرافیک را در کنار هم مورد استفاده قرار دهید.

البته ما هنوز درباره مشخصات کلی کارت حرفی نزده ایم. هرچه تا کنون گفته شده صرفا درباره پردازنده های گرافیک بوده است. اما قدرت این کارت زمانی بهتر مشخص می شود که تمامی مشخصات پردازنده های گرافیک را دوبرابر کنید. تعداد پردازنده های جریانی در کارت گرافیک Winfast GTX295 برابر با 480 عدد است که دقیقا دوبرابر پردازنده گرافیکی GTX280 می باشد. از سوی دیگر مجموع حافظه در دسترس اسن کارت گرافیک نیز به 1792 مگابایت بالغ می شود. میزان حافظه در دسترس که دارای مجمع پهنای باند 896 بیت است دقیقا دوبرابر GTX260 است. به غیر از فرکانس های کاری که کاملا معادل فرکانس کاری GTX260 هستند، سایر مشخصات را می توانید با دو برابر کردن مقادیر مشابه در کارت های گرافیکی ذکر شده به دست آورید. فرکانس هسته معادل 576 مگاهرتز، فرکانس حافظه معادل 1998 مگاهرتز و فرکانس پردازنده های جریانی نیز برابر با 1242 مگاهرتز است. اما یکی از مهمترین تفاوت این پردازنده های گرافیکی جدید نسبت به نسل قبل پردازنده های گرافیکی این خانواده استفاده از پروسه ساخت 55 نانومتری به جای پروسه ساخت 65 نانومتری است. با توجه به کوچک تر شدن تکنولوژی تولید، اندازه هسته پردازنده گرافیکی نیز کوچک تر شده و همین مساله باعث خواهد شد که مصرف توان وحرارت تولیدی توسط آن نیز تا حد زیادی کاهش پیدا کند. احتمالا در صورت عدم استفاده از پروسه ساخت 55 نانومتری، Nvidia نمی توانست دو پردازنده گرافیکی با این مشخصات را در کنار یکدیگر قرار دهد. در نهایت به نظر می رسد که Nvidia و در کنار آن لیدتک، گام های تازه ای را برای در اختیار گرفتن بازار کارت های با کارایی بالا برداشته اند و با عرضه این کارت توانسته اند تا یکبار دیگر جایگاه قدرتمند ترین کارت گرافیکی بازار را ازآن خود کنند





XFX nForce 780i 3-Way SLI
نوشته شده در سه شنبه 24 دی 1389
بازدید : 1337
نویسنده : MRK
CPU Support Intel Socket 775-Intel Penryn, Core 2 Extreme, Core 2 Duo, Core 2 Quad, Pentium
Chipset NVIDIA nForce 780i MCP
Memory Dual Channel DDR2 533/667/800 (up to 1200MHz with EPP 1.0)
Storage SATA 3.0 Gb/s
Storage (Extra) RAID 0,1,0+1,5
Graphic N/A
Audio 8-Channel High Definition Audio
LAN1 Dual Onboard LAN Supports 10/100/1000 Mb/s
LAN2 N/A
Firewire 1394a @ 400 Mb/s
Expansion Slots PCI-E 2.0 x16 (2), PCI-E 1.0 (1), PCI-E x1 (1), PCI (2), 3 x16 (3-Way SLI)
Internal Connectors 6 SATA, 2 PATA
RearPanel Connectors (10) USB 2.0 ports (6 Rear + 2x2 Onboard), (2) 1394a @ 400 Mb/s (1 Rear + 1 Onboard)
Bios N/A
Form Factor ATX
Operating System VISTA Ready
Features NVIDIA MediaShield Storage Technology , Windows Vista Ready , SLI-Ready Memory with EPP , TCP/IP Acceleration , NVIDIA FirstPacket

:: برچسب‌ها: XFX nForce 780i 3-Way SLI ,



خوش آمد گویی و نظر سنجی
نوشته شده در پنج شنبه 7 شهريور 1387
بازدید : 461
نویسنده : MRK

 با سلام و خسته نباشید به شما بازدید کننده گرامی امیدوارم لحظات خوشی رو سپری کنید.

لطف در نظرسنجی زیر هم شرکت فرمایید تا ما را در هر چه بهتر شدن این وبلاگ یاری رسانید

با تشکر تیم وبلاگ

 

 




نظر و انتقادات و پیشنهادات
نوشته شده در چهار شنبه 20 مهر 1386
بازدید : 409
نویسنده : MRK

سلام به تمام خوانندگان که همیشه و هر کجا که باشید مطالب بنده را مطالعه می کنید.

لطفا پس از هر بازدید یا مطالعه مطالب سایت نظر یادتون نره.

راستی هر انتقاد و پیشنهادی که دارید به صورت پیام خصوصی به بنده اعلام کنتید.

امید به آنکه پیشنهادات شما دوستان برای وبلاگ بنده سازنده باشه تا مطالب و اطلاعات بهتری به شما بدهم.

راستی تو نظر سنجی هم شرکت کنید.




انتخاب بهترین‌های CES 2011
نوشته شده در جمعه 15 بهمن 1385
بازدید : 1056
نویسنده : MRK
نمایشگاه CES 2011 در حالی به کار خود در لاس وگاس پایان داد که بسیاری از تولیدکنندگان از سراسر دنیا بهترین محصولاتشان را به این نمایشگاه بزرگ آورده بودند.

 

این رخداد بزرگ جهانی که هر ساله در ماه ژانویه برگزار می شود امسال هم بزرگانی از سراسر دنیا را گرد هم جمع کرد تا با حضور گرم خود سرمای زمستان را کمرنگ کنند.
به گزارش اخبار خارجی موبنا، در نمایشگاه محصولات مصرفی امسال لاس وگاس همه تولیدکنندگان گوشی علاوه بر رقابت با یکدیگر، سعی کردند محصولاتی در قد و قواره آیفون 4 اپل، Galaxy S سامسونگ و HTC Desire HD ارایه کنند. به این ترتیب به لحاظ طراحی، سایز صفحه نمایش و پردازنده و ضخامت گوشی آثاری از رقابت با این آیفون اپل به چشم می خورد.
در این گزارش بهترین گوشی های نمایشگاه CES 2011 انتخاب شده که به ویژگی های آنها می پردازیم.

 

Venue دل


در حالی که شرکت دل یک نسخه از گوشی Venue را با سیستم عامل ویندوز فون هفت مایکروسافت پیش از نمایشگاه CES عرضه کرده بود، در طول این رخداد جهانی نسخه دیگری از گوشی Venue را با پشتیبانی از سیستم عامل اندرویید 2.2 Froyo رونمایی کرد.
این گوشی به لحاظ صفحه نمایش 4.1 اینچی AMOLED/Gorilla Glass ، پردازنده یک گیگاهرتزی و دوربین 8 مگاپیکسلی در رده برترین های CES قرار گرفت.


Optimus 2x ال جی


گوشی Optimus 2x پیش از نمایشگاه CES معرفی شد، اما چون اولین گوشی هوشمند با پردازنده دو هسته ای بود سروصدای زیادی به پا کرد و توانست در رده بهترین های این نمایشگاه قرار گیرد.
Optimus 2x اولین گوشی هوشمند با پردازنده Nvidia’s Tegra 250 است که صفحه نمایش 4 اینچی  WVGA دارد و از دوربین 8 مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدیو با وضوح  1080 پیکسل بهره می برد.


Optimus Black


محصول دیگری از ال جی با نام Optimus Black توانست عنوان برتر را به خود اختصاص دهد.

این گوشی همانند 2X از تراشه دو هسته ای بهره نمی برد اما به لحاظ ضخامت 9.2 اینچی اش در رده بهترین ها قرار گرفت.
صفحه نمایش Black هم 4 اینچی NOVA است که در انتخاب این گوشی به عنوان برتر بی تاثیر نبوده است. ال جی ادعا می کند میزان مصرف انرژی در این گوشی کمتر از نمایشگرهای Super AMOLED است.


Atrix موتورولا


گوشی هوشمند Atrix موتورولا همانند 2X ال جی، از پردازنده دو هسته ای بهره می برد اما این گوشی به لحاظ ظرفیت حافظه 48 گیگابایتی و کیفیت HD نمایش تصاویر در دوربین جلویی و پشتی جزء بهترین های CES شده است.


Xperia Arc سونی اریکسون


در حالی که همه کاربران در انتظار عرضه گوشی PlayStation بودند اما سونی اریکسون اقدام به رونمایی از گوشی Arc از سری Xperia کرد که باعث شد همه طرفداران سونی اریکسون مدل های X10 و  X8 را به کلی فراموش کنند.
گوشی Arc از نسخه 2.3 اندرویید، دوربین 8.1 مگاپیکسلی و صفجه نمایش 4.2 اینچی بهره می برد و به این ترتیب توانسته عنوان برترین را در نمایشگاه CES 2011 به خود اختصاص دهد.


گوشی های HTC برای بازار آمریکا


شرکت HTC در نمایشگاه CES امسال از گوشی هایی با پشتیبانی از سرویس های شبکه نسل چهارم و مبتنی بر سیستم عامل اندرویید گوگل برای بازار آمریکا رونمایی کرد.
یکی از این گوشی ها Thunderbolt است که صفحه نمایشی به بزرگی 4.3 اینچ دارد و از نسخه 2/2 اندرویید و سرویس چت ویدیویی اسکایپ بهره می برد.
Inspire 4G هم گوشی دیگری از برند HTC است که از اندرویید 2/2، پردازنده یک گیگاهرتزی Snapdragon، صفحه نمایش 4.3 اینچی و دوربین دیجیتالی 8 مگاپیکسلی بهره می برد.


Droid Bionic موتورولا


گوشی Droid Bionic یکی از بزرگ ترین گوشی هایی است که از سیستم عامل اندرویید نسخه 2/2 بهره می برد. این گوشی دارای صفحه نمایش 4.3 اینچی با قابلیت نمایش تصاویر با کیفیت HD، دوربین 8 مگاپیکسلی و پشتیبانی از اتصالات شبکه 4G/LTE است.

 

Infuse 4G سامسونگ


Infuse 4G گوشی دیگری با پشتیبانی از شبکه های نسل چهارم LTE است که در نمایشگاه امسال در رده برترین ها قرار گرفته است.
این گوشی به لحاظ دارا بودن صفحه نمایش 4.5 اینچی Super AMOLED، تراشه دوهسته ای، پردازنده 1.2 گیگاهرتزی Hummingbird، دوربین 8 مگاپیکسلی و دوربین ثانویه 1.3 مگاپیکسلی عنوان برتر را به دست آورده است.




تبادل بنر
نوشته شده در سه شنبه 20 ارديبهشت 1385
بازدید : 436
نویسنده : MRK

سلام دوستان هر کس که می خواد با بنده تبادل لینک کنه بنر بنده در زیر هست در وبلاگتان قرار دهید و بعد بنر خودتان را بدهد.

آدرس بنر ما:

بنر عمودی

http://www.pnuforums.ir/upload/1/1301938167.gif

بنر افقی

http://www.pnuforums.ir/upload/1/1301014816.gif

 

 

 




نظر یادت نره!!!
نوشته شده در پنج شنبه 4 فروردين 1385
بازدید : 847
نویسنده : MRK

سلام دوستان و بازدیدکنندگان عزیز

 




تعداد صفحات : 24
صفحه قبل 1 ... 19 20 21 22 23 ... 24 صفحه بعد