پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
کوچکترین نت بوک جهان
نوشته شده در جمعه 15 بهمن 1389
بازدید : 971
نویسنده : MRK

کوچکترین نت بوک جهان، Pocket Yoga نام دارد که توسط شرکت Lenovo ساخته شده است.

http://republicaupdate.blogs.com/.a/6a00d8341bfc8353ef01127971cab428a4-800wi

به طور کلی، منحنی حجم نسبت به زمان در تابع ابزارهای الکترونیک همیشه رو به پائین است. این جمله یعنی اینکه با گذشت زمان، ابزارهای الکترونیک همیشه کوچک و کوچکتر می شوند.

کوچکترین نت بوک جهان، Pocket Yoga نام دارد. این نت بوک که ما را به یاد نت بوک های سری P از Sony Vaio می اندازد، با بدنه ای بسیار ظریف و دوست داشتنی، توسط شرکت Lenovo ساخته شده است و شاید بتوان آن را نت بوک جیبی نامید.

Pocket Yoga دارای صفحه لمسی و webcam است و بدنه آن با روکشی از چرم پوشیده شده است. درباره جزئیات فنی و مشخصات آن هنوز چیز بیشتری اعلام نشده است اما پیش بینی می شود Pocket Yoga فروش بسیار خوبی در بازار نت بوک ها خواهد داشت و انحصار سونی را در این نوع محصولات خواهد شکست.

ذائقه کاربران رایانه های شخصی به سمتی می رود که آنها رفته رفته، نت بوک های کوچک و رایانه های لوحی با کارآیی بسیار بالا را نسبت به لپ تاپ های بزرگ و حجیم ترجیح می دهند.


:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: کوچکترین , نت بوک , جهان , Pocket Yoga , شرکت Lenovo ,



گوگل کاخ ملکه انگلیس را جابجا کرد !
نوشته شده در جمعه 15 بهمن 1389
بازدید : 876
نویسنده : MRK

بروز یک اشتباه عجیب در سرویس نقشه‌های گوگل، کاخ محل اقامت خانواده سلطنتی انگلیس را به نقطه‌ای دیگر در لندن برد.

http://up.iranblog.com/images/hn2mx8fiel1eyuon7z.jpg

سرویس نقشه‌های گوگل موسوم به Google Maps در اشتباهی فاحش، قصر باکینگهام مقر رسمی ملکه انگلستان و دیگر اعضای خانواده سلطنتی این کشور را بیش از یک مایل جابجا کرد!

به گزارش ایتنا به نقل از سان، این موضوع توسط یک توریست سوئدی به نام اوله اکلاند (Ole Ekeland) فاش شد.

وی با استفاده از سرویس گوگل مپس تلفن همراه خود به نقطه‌ای که قرار بود محل قصر باکینگهام باشد رفت ولی با تعجب خود را در یک پارک کوچک دید.

این توریست ۳۲ ساله می‌گوید: من داد زدم که قصر اینجاست؟! ملکه کجاست؟! و مردم فکر می‌کردند من دیوانه شده‌ام.

وی با اشاره به اینکه باکینگهام یکی از مشهورترین مکان‌های توریستی جهان است، این اشتباه گوگل را دور از انتظار خواند.

یک سخنگوی گوگل در همین رابطه گفت: صحت نقشه‌ها برای ما بسیار مهم است و ما پس از بررسی موضوع، مشکل را برطرف خواهیم کرد.




کوچکترین نمایشگر Full HD
نوشته شده در جمعه 15 بهمن 1389
بازدید : 917
نویسنده : MRK

کوچکترین نمایشگر Full HD جهان معرفی شد.

http://www.ortustech.co.jp/english/technology/images/hast_il03.jpg

http://www.laptopdrv.net/wp-content/uploads/2010/10/ortustech-unveils-worlds-smallest-full-hd-arrangement-puts-retina-to-contrition-1.jpg

این نمایشگر Full HD ، با ابعاد ۴.۸ اینچ و وضوح خارق العاده ۱۰۸۰x ۱۹۲۰ از سوی OrtusTech معرفی شده است. این نمایشگر با استفاده از فناوری ریزساختی HAST (Hyper Amorphous Silicon TFT) ساخته شده است.

برای رسیدن به چنین وضوحی در ابعاد بسیار کوچک، ۴۵۸ پیکسل در هر اینچ جای داده شده است. تا پیش از این، صفحه نمایش گوشی iPhone ۴ با نام Retina Display به عنوان بالاترین وضوح در صفحه‌های نمایش نام خود را مطرح کرده بود. صفحه نمایش iPhone ۴ با ۳۲۶ پیکسل در اینچ (dpi) به وضوح ۶۴۰x ۹۶۰ می رسد.

صفحه نمایشی که OrtusTech معرفی کرده است، از زاویه دید ۱۶۰ درجه و ۱۶ میلیون رنگ پشتیبانی می‌کند. از چنین صفحه نمایش هایی در فناوری‌های آینده محصولاتی چون پانل‌های تلویزیون های HD، نمایشگرهای رایانه و صفحات نمایش تلفن‌های همراه و تبلت‌ها، و نیز کنسول‌های پخش فیلم استفاده خواهد شد.


:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: کوچکترین , نمایشگر , Full HD ,



اینترنت به مصر بازگشت
نوشته شده در جمعه 15 بهمن 1389
بازدید : 1023
نویسنده : MRK

اینترنت به مصر بازگشت

با ابتکار ISP های مصری، اینترنت به مصر بازگشت.

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:pdhih-JHLZkJgM::www.welt-blick.de/flaggen/aegypten2.gif&biw=1360&bih=515

به دنبال اعتراضات خیابانی و پس از قطع ۵ روزه اینترنت در مصر، فراهم‌کنندگان خدمات اینترنتی (ISPها) در مصر که احساس می‌کنند دیگر از دولت این کشور دستور نمی‌گیرند، با ابتکار فنی خود توانستند به عدم دسترسی کاربران خود به اینترنت پایان دهند.

به دلیل اینکه فرایند قطع اینترنت در مصر، یک فرایند فیزیکی نبوده است، ISPهای مصری توانستند با یک ابتکار فنی که اصطلاحاً “Reversing the kill switch” نام دارد و با استفاده از یکی از پروتوکل های خاص به نام BGP-Border Gateway Protocol اینترنت را به این کشور بازگردانند.

به گفته مسئول یکی از فراهم‌کنندگان خدمات اینترنتی در مصر، “به دلیل اینکه این قطعی اینترنت ظاهراً فیزیکی نبوده است، بازگردانی آن هم توانست به شکل غیر فیزیکی انجام شود.”
این بازیابی اینترنتی توسط موسسه نظارت بر اینترنت Renesys تایید شده است.

دلیل دستور دولت مصر بر قطع اینترنت این بوده است که معترضان مصری از آن برای ارسال مطالب اعتراضی خود به سایت‌های اجتماعی استفاده می‌کردند.


:: موضوعات مرتبط: , ,



ابررایانه‌ای برای کشف چگونگی آغاز جهان
نوشته شده در جمعه 15 بهمن 1389
بازدید : 1007
نویسنده : MRK

ابررایانه‌ای برای کشف چگونگی آغاز جهان

محققان دانشگاه پیسبورگ آمریکا با هدف کشف چگونگی آغاز جهان، ابررایانه جدیدی را نصب کردند که قادر است یک میلیارد محاسبه را در ثانیه انجام دهد.

http://thegamergene.com/wp-content/uploads/2007/08/warhawk-servers.jpg

این ابررایانه که SCIAMA نام دارد محصول شرکت “دل” است و از هزار و ۸ هسته برپایه پردازشگرهای “زنون” ۲.۶۶ گیگاهرتزی اینتل تشکیل شده است.

هر یک از این پردازشگرها ۲ گیگابایت حافظه در هسته خود دارند. قدرت این ابررایانه معادل حدود هزار رایانه شخصی رومیزی است.

SCIAMA دارای ۸۵ ترابایت انباره موازی و ۱۰ ترابایت انباره NFS (سیستم فایل شبکه) است.

دانشمندان موسسه کیهان‌شناسی و گرانشی دانشگاه پیتسبورگ از این ابررایانه برای شبیه‌سازی مناطق وسیعی از جهان، بررسی خواص صدها میلیون کهکشان و حل مسائل کیهان‌شناسی پیچیده استفاده خواهند کرد.

این محققان در این خصوص اظهار داشتند: “قدرت بسیار بالای ابررایانه‌ای مشابه SCIAMA برای رسیدگی و محاسبه حجم وسیعی از اطلاعاتی که از ماهواره‌ها، تلسکوپ‌ها و سایر ردیاب‌های نجومی می‌رسند ضروری است. این ابررایانه به ما کمک خواهد کرد که تاریخ کیهان را کشف کنیم.”

این ابررایانه نام خود را از نام “دنیس سیاما” دانشمند پیشتاز در توسعه فیزیک نجوم و کیهان‌شناسی گرفته است.

این عنوان همچنین مخفف عبارت “زیرساخت محاسباتی شبکه فیزیک جنوب شرقی برای طرح‌ریزی و آنالیزهای فیزیکی- نجومی” است.


:: موضوعات مرتبط: , ,



لب تاب سه بعدی
نوشته شده در جمعه 15 بهمن 1389
بازدید : 1048
نویسنده : MRK

http://techngear.com/wp-content/uploads/2010/10/HP-ENVY-17-3D-Laptop.jpg

HP با معرفی لپ‌تاپ Envy 17 3D به جمع سه بعدی سازان پیوست.

پس از بالا گرفتن رقابت شرکت‌ها بر سر عرضه انواع تلویزیون‌های سه‌بعدی، باید گفت بعد سوم را در دنیای لپ‌تاپ‌ها نیز شاهد خواهیم بود. در این میان، شرکت HP جزو اولین شرکت‌هایی است که نام خود را برای ارائه لپ‌تاپ‌هایی با صفحه نمایش سه بعدی مطرح کرده است. با استفاده از لپ‌تاپ Envy 17 3D، می‌توان از انواع تصاویر، فیلم‌ها و بازی‌های سه بعدی لذت برد.

این لپ‌تاپ با صفحه نمایش 17.۳ اینچی و با وضوح 1080x۱۹۲۰ پیکسل، هارد دیسک ۶۴۰ گیگابایتی، ۶ گیگ رم، و پردازنده ۱.۶ گیگاهرتزی Core i۷ اینتل عرضه میشود. کارت گرافیکی آن نیز از نوع ATI Radeon HD 5850 است.

برای دیدن تصاویر سه بعدی این لپ تاپ باید از عینک مخصوص استفاده کرد.

Envy ۱۷ ۳D با قیمت ۱۶۰۰ دلار عرضه می شود که ۳۰۰ دلار از نوع دو بعدی آن گرانتر است.


:: موضوعات مرتبط: , ,



بررسی فنی مادربورد G1-Killer گیگابایت
نوشته شده در جمعه 1 بهمن 1389
بازدید : 1028
نویسنده : MRK

درصد زیادی از مردم کارهای روزمره خود را با رایانه انجام می دهند و هرکدام از آنها به نسبت سطح و نوع کاربردی که دارند به قابلیت ها و ویژگی های مختلفی در رایانه خود نیاز دارند. برخی از آنها می توانند کارهای خود را با یک رایانه ضعیف یا معمولی نیز انجام دهند، اما برخی از این کاربران به رایانه های قدرتمند با ویژگی های خاصی نیاز دارند. یکی از مهمترین و بزرگترین دسته از این کاربران گیمرها هستند. این دسته از کاربران برای انجام جدید ترین بازی های رایانه ای به یک سیستم خوب با قطعاتی قدرتمند نیاز دارند تا برای بازی کردن به مشکلی برخورد نکنند. این دسته از کاربران علاوه بر پردازنده و کارت گرافیک و رم، به یک مادربرد قدرتمند نیاز دارند که امکانات سطح بالایی را در اختیار آنها قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری فناوری طالاعات برسام و به نقل از آواژنگ، شرکت گیگابایت نیز به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده مادربرد در دنیا، پس از شناسایی و بررسی تمامی نیازهای گیمرهای حرفه ای سری جدیدی را مخصوص این دسته از کاربران طراحی کرده و آن را سری G1-Killer نام گذاری کرده است.

این سری از مادربردها امکانات منحصر به فرد و فوق العاده ای دارند که تمامی نیازهای گیمرها را پاسخگو خواهند بود. این مادربردها به زودی در بازار موجود خواهند شد. به گفته شرکت گیگابایت در اولین مرحله سه مدل از این سری تحت عنوان های G1.Assassin، G1.Sniper و G1.Guerrilla در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت که در ادامه به برخی قابلیت های منتشر شده از آنها خواهیم پرداخت.

مهمترین نکته در باره این سری مادربردها این است که از چه چیپ ست و سوکت پردازنده ای در ساخت آنها استفاده شده است. پاسخ چیپ ست X58 و سوکت LGA 1366 است که از پردازنده های Core i7 اینتل پشتیبانی می کند. تصمیم گیگاابیت این بوده که در این مادربردها از چیپ ست جدید P67 با سوکت LGA 1155 استفاده نشود، چرا که چیپ ست X58 قدرت بیشتر و توانایی های گسترده تری داشته و گیگابایت را به هدف خود نزدیکتر می کند.

همچنین مادربردهای G1-Killer از لحاظ کیفیت صدا و شبکه در بالاترین سطح ممکن قرار دارند و از چیپ ست های ساخت شرکت Creative برای صدا و چیپ ست های ساخت شرکت Bigfoot Networks برای شبکه آن استفاده شده است. به گفته مسئولین Bigfoot Networks مادربردهای G1-Killer مجهز به سریع ترین شبکه ای هستند که تا کنون در دنیا برای بازی های آنلاین ساخته شده است. در این سیستم شبکه از فن آوری منحصر به فردی استفاده شده است که حداکثر پهنای باند شبکه را در اختیار بازی قرار می دهد و فقط زمانی که سیستم برای موارد ضروری به پهنای باند احتیاج داشته باشد مقداری از آن را به صورت خودکار در اختیار آن قرار خواهد داد. به این ترتیب همواره بیشترین پهنای باند ممکن به بازی آنلاین اختصاص داده خواهد شد. همچنین یک NPU اختصاصی بر روی این مادربرد تعبیه شده است.

این NPU یا همان واحد پردازش شبکه، مجهز به یک گیگابایت حافظه اختصاصی DDR2 است که عمل پردازش شبکه آفلاین را از دوش پردازنده رایانه برداشته و فضای آن را برای انجام پردازش های مهم تر آزاد می کند. نرم افزاری تحت عنوان Killer Network Manager نیز توسط Bigfoot Networks طراحی و بر روی این مادربرد قرار گرفته است که کابر به واسطه آن می تواند تمام پهنای باندی را در اختیار دارد مشاهده کند و حتی متوجه شود که هرکدام از فعالیت های آنلاین سیستم چه حجمی از این پهنای باند را به خود اختصاص داده اند.

گیمرهای حرفه ای به کیفیت صدا نیز اهمیت زیادی می دهند. به همین جهت گیگابایت نیز در طراحی مادربردهای خود از بهترین چیپ ست صدای موجود استفاده کرده است. سری G1-Killer تنها مادربردهای مخصوص بازی دنیا هستند که در طراحی آنها از پردازنده صدای دیجیتال Soundblaster (20K2) مجهز به فن آوری های آنبرد X-Fi Xtreme Fidelity و EAX Advanced HD 5.0 استفاده شده است. پشتیبانی از صدای زنده دالبی دیجیتال و اتصال DTS نیز از دیگر قابلیت های این چیپ ست صدا به شمار می روند.

از آنجایی که این مادربردها مخصوص بازی طراحی شده اند پس باید از نهایت توان گرافیکی پشتیبانی کنند. به همین جهت پشتیبانی از چهار کارت گرافیکی ATI با اتصال CrossFireX چهار مسیره و سه کارت گرافیکی NVIDIA با اتصال SLI سه مسیره از قابلیت های این مادربرد است. با اتصال چند کارت گرافیکی بر روی این مادربرد می توان بالاترین قدرت گرافیکی و بیشترین نرخ فریم در ثانیه را به دست آورد.

از دیگر قابلیت های این مادربرد می توان به پشتیبانی از درگاه های پر سرعت SATA 3.0 (6Gbps) و USB 3.0 اشاره کرد که برای اتصال هارد دیسک ها و ابزراهای جانبی مخصوص بازی گزینه های فوق العاده ای به شمار می روند. این مادربرد از نظر ظاهری یک تفاوت عمده با دیگر مادربردهای گیگابایت دارد و آن هم شکل سینک خنک کننده است. به این ترتیب که سینک خنک کننده این مادربرد شبیه به خشاب اسله طراحی شده است. به زودی اطلاعات کامل تری از این مادربردهای منحصر به فرد منتشر خواهد شد.


:: موضوعات مرتبط: , ,



بازدید : 990
نویسنده : MRK

متاسفانه هنوز اینتل برنامه ای برای پشتیبانی ذاتی از درگاه USB 3.0 ندارد و این قابلیت باید بصورت جداگانه از سوی تولید کنندگان مادربرد لحاظ شود. کما اینکه تولید کننده عمده نظیر گیگابایت، به استراتژی USB 3.0 محور خود نظیر نسل پیش ادامه داده و با استفاده از چیپ های اختصاصی بر روی مادربردهای جدید P67 خود، این فن آوری را بصورت گستره ای بر روی محصولات خود مورد پشتیبانی قرار داده اند. پردازنده های نسل جدید اینتل به سه گروه Core i3، i5 و i7 های جدید تقسیم بندی می شوند که نام گذاری آنها اندکی متفاوت است.

در بین تولید کنندگان مادربرد، به مانند نسل قبل، گیگابایت با کامل ترین دامنه محصولی و سریع ترین زمان به بازار حجوم آورده است، حتی زودتر از آنکه اینتل بصورت رسمی پردازنده های خود را توزیع کند. گیگابایت برای نسل اول sandy bridge های خود، پنج مدل مادربرد در در نظر گرفته است. چهار مادربرد P67A-UD7، P67A-UD5، P67A-UD4و P67A-UD3P که بر اساس چیپ ست P67 تولید شده اند و H67A-UD3H که مادربردی بهره مند از چیپ ست H67 است. اقدام عجیب و جالب توجه گیگابایت، تغییر رنگ برد PCB مادربردهای جدید خود به رنگ مشکی است که ظاهری متفاوت به مادربردهای نسل جدید گیگابایت بخشیده است.

شاخص ترین مادربرد در سری محصولات جدید این شرکت نیز همانطور که از نامش بر می آید، P67A-UD7 است که دارای سه شکاف PCI-Express 2.0، بیش از ۱۰ درگاه USB 3.0 و فن آوری انحصاری Ultra Durable 3 گیگابایت است. گیگابایت با فاصله کمی از نسل اول، نسل دوم مادربردهای خود را نیز در کریسمس امسال روانه بازار خواهد ساخت. بعد از رونمایی رسمی، مقالات جامع تر و اخبار مفصل تری از این مادربردها منتشر خواهد شد.

 

شرکت اینتل که این روزها بزرگترین و قدرتمند ترین نام در دنیای تراشه های دیجیتالی و پردازنده های رایانه ای است، از ورود معماری جدید خود با نام Sandy Bridge تا پایان سال جاری میلادی خبر داد.

 پلتفرم جدید اینتل قرار است جایگزینی برای نسل پر طرفدار و پر فروش LGA 775 باشد. پلتفرمی که هنوز بعد از گذشت بیش از ۵ سال، عمده سهام دار بازار مادربرد و پردازنده در جهان است.

بعد از معرفی و توزیع نسل LGA 1156 و موفقیت نسبی این پلتفرم در سهم گیری از بازار رده میانی، اینتل با دو استراتژی اقدام به معرفی LGA 1155 و Sandy Bridge کرده است.

پلتفرم جدید اینتل دو مزیت دارد، اول ارزانی و قیمت رقابتی آن چه در تولید پردازنده و چه در تولید مادربرد است و دوم توانایی گرافیکی پردازنده های نسل جدید آن است که به اینتل قدرتی چند برابر برای دور کردن رقبا از بازار گرافیک های ارزان قیمت می دهد. هدف اینتل در مرحله اول حذف نسل قدیمی LGA 775 و در مرحله دوم حذف گرافیک سازهای مستقل نظیر nVIDIA و ATI از بازار گرافیک های رده پایین است.

از نظر معماری، Sandy Bridge بر پایه سوکت های جدید ۱۱۵۵ کار می کند و مانند نسل قبل از یک پردازنده و یک پل جنوبی بر روی مادربرد تشکیل شده است. عمده تغییرات این نسل در داخل پردازنده شکل گرفته است.

تغییراتی کوچک در معماری و تقویت پردازنده گرافیکی قرار گرفته در دل CPUها. به مانند قبل تمامی کنترل کننده ها و اجزای پل شمالی در داخل پردازنده گرد هم آمده اند و در نحوه ارتباط و اتصال هسته ها، پردازنده گرافیکی و کنترل کننده ها به یکدیگر نیز تغییراتی بوجود آمده است. اینتل در دل تمام پردازنده های نسل جدید خود از هسته گرافیکی بهره گرفته و آن را به جزء جدایی ناپذیر تراشه ها تبدیل کرده است.

چیپ ست های نسل جدیدی که تا به حال از سوی اینتل معرفی شده اند، P67 و H67 هستند. با همان رویکردی که در نام گذاری نسل قبل بود. P67 ها فاقد خروجی ویدئویی و H67 ها همراه با خروجی ویدئویی و جهت استفاده و بهره از تراشه گرافیکی داخل پردازنده ها. این مادربردها همگی بر اساس پیکره بندی حافظه های DDR3 تولید می شوند و درگاه ارتباطی SATA 3 بصورت ذاتی در پل جنوبی آنها گنجانده شده است.


:: موضوعات مرتبط: , ,



تعداد صفحات : 24