پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
ترفندهای ویندوز 7
نوشته شده در یک شنبه 17 بهمن 1389
بازدید : 931
نویسنده : MRK
در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه ساخت یک فولدر با قابلیت‌های خاص بپردازیم. فولدری که پس از ورود به آن می‌توانید به کلیه تنظیمات ویندوز در گروه‌بندی‌های مختلف دسترسی داشته باشید. از این رو این فولدر را می‌توانیم یک فولدر جادویی بنامیم.

بدین منظور:
در هر محلی نظیر صفحه دسکتاپ (ترفندستان) یک فولدر جدید ایجاد کنید (با استفاده از راست کلیک بر روی فضای خالی و انتخاب New > Folder).
سپس عبارت زیر را عیناً Copy کرده و به عنوان نام فولدر قرار دهید:

Tarfandestan.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}
بر روی فولدر ایجاد شده به نام Tarfandestan دوبار کلیک کنید.
در این فولدر جادویی می‌توانید تمامی تنظیمات ویندوز را در یک مکان در اختیار داشته باشید.

:: برچسب‌ها: ویندوز 7 ,



فرمانهای مفید برای استفاده در Run
نوشته شده در شنبه 16 بهمن 1389
بازدید : 917
نویسنده : MRK


[تصویر: 1296923219.jpg]




حتماً شما نیز تا به حال با Run موجود در ویندوز خود سروکار داشته اید. برای استفاده مفید از Run دستورات خاصی وجود دارد که هر یک کار مفیدی را انجام میدهد. به عنوان مثال دستوری که اطلاعات سخت افزاری و هم چنین اطلاعات سیستمی اعم از رم و کارکرد CPU و غیره را به نمایش میگذارد. دانستن این دستورات ویندوزی بهتر و مدیریت آسانتر را برایتان به ارمغان خواهد آورد.
با استفاده از کلیدهای ترکیبی Win+R و یا رفتن به منوی استارت وارد محیط Run شوید.


حال کافی است هر یک از این کدها را در آنجا وارد کنید:
 
REGEDIT

با تایپ این دستور رجیستری ویندوز باز میشود وبا استفاده از ان متوانید قسمت های مختلف ویندوز را بنا به سلیقه و خواست خود تغییر دهید.متذکر می شویم در رجیستری چیزی را که نمیدانید حذف یا تغییر ندهید.
 
CMD

با تایپ این دستور محیط سیستم عامل داس روبروی شما ظاهر می شود و می توانید فرمان های خود را برای این سیستم عامل تایپ نمایید.
 
PERFMON

با تایپ این دستور برنامه سیستم مانیتور اجرا می شود و در آن جزییاتی در مورد فضای اشغال شده از رم و یا مقدار بازدهی CPU و همچنین مقدار اطلاعات خواننده شده از هارد را برای شما به صورت نمودار بیان می نماید.
 
SYSEDIT

با تایپ این دستور ویرایشگر فایل های سیستمی اجرا می شود و می توانید آنها را ویرایش نمایید.متذکر میشویم در صورت تغییرات اشتباه ممکن است سیستم شما بالا نیاید.
 
FIREWALL

با تایپ این دستور می توانید دیواره آتش ویندوز خود را فعال و یا غیر فعال کنید. فعال بودن دیواره آتش برای امنیت در شبکه ونیز جلوگیری از ورود هکرها به سیتم شما بسیار موثر است.
 
Drwtsn32

با تایپ این دستور برنامه دکتر واتسون اجرا می شود این برنامه در گزارش و همچنین عیب یابی مشکلات نرم افزاری بسیار مفید می باشد.
 
NTBACKUP

با تایپ این دستور برنامه گرفتن نسخه پشتیبان بر روی سیستم شما اجرا شده و می توانید از سیستم خود نسخه پشتیبان تهیه نمایید.
 
DISKMGMT.msc

با تایپ این دستور برنامه مدیریت دیسک شما اجرا شده و می توانید با استفاده از آن دیسک سخت خود را مدیریت نمایید ویا هر یک از پارتیشن ها را حذف نمایید.
 
DEVMGMT.msc

با تایپ این دستور میتوانید سخت افزار های نصب شده بر روی سیستم خود را بازبینی نمایید و یا یک از آنها را حذف و یا نصب نمایید.
 
EDUCEDIT

با تایپ این دستور می توانید یک کاراکتر بسازید و یا یک کاراکتر را ویرایش نمایید.
 
Services

با تایپ این دستور می توانید یکی از سرویس های ویندوز را لغو نمایید یا یک سرویس جدید به آن اضافه نمایید.
 
MSCONFIG

با تایپ این دستور میتوانید نرم افزارهای را که در هنگام بالا آمدن سیستم بر روی قسمت سیستم ترایی ویندوز قرار می گیرند غیر فعال کنید. ضمنأ اگر سیستم شما دیر Shut Down می شود به این قسمت سری بزنید.



معرفی رم های Ripjaws X از G.SKILL مخصوص Sandy Bridge
نوشته شده در شنبه 16 بهمن 1389
بازدید : 1028
نویسنده : MRK
شرکت G.SKILL از سری جدید ماژول های حافظه اش به نام Ripjaws X که به صورت اختصاصی برای کار با پردازنده های Sandy Bridge ( سوکت LGA1155 ) و مادربرد های P67 و H67 طراحی شده است ، رونمایی کرد .
[تصویر: ripjawsx_3cl.jpg]

سری جدید Ripjaws X ، رنج کامل حافظه ها ، از فرکانس 1333 تا 2300 مگاهرتز را شامل می شود . سری کیت های حافظه ی Ripjaws X در کنار پلتفرم اینتل سندی بریج ، پهنای باند و کارایی بسیار بالایی را به ارمغان می آورد . تصویر زیر پهنای باند بسیار بالای 25000 مگابایت در ثانیه که به وسیله ی این رم ها در فرکانس بسیار بالای 2300 مگاهرتز و زمان تأخیر 7 بدست آمده را نشان می دهد .

[تصویر: ripjawsx_info.jpg]
 
تک تک حافظه های Ripjaws X ، طبق روال داخلی تست قطعات شرکت G.SKILL به صورت دستی و بر روی پلتفرم سندی بریج تست می شوند تا از بالاترین عملکرد در کلاس خودشان ،قابلیت اطمینان و همچنین سازگاری حافظه ها با مادبرد های مطرح اطمینان حاصل شود . این حافظه ها ، گزینه ی مناسبی برای گیمر ها ، ایستگاه های کاری با عملکرد بالا ،کاربران سطح بالا و همچنین تمام کسانی که می خواهند از آخرین تکنولوژی روز دنیای سخت افزار استفاده کنند می باشد .
 
[تصویر: ripjawsx_blue.jpg] [تصویر: ripjawsx_red.jpg]



طراحي شارژ بي سيم براي انواع لپ تاپ
نوشته شده در شنبه 16 بهمن 1389
بازدید : 903
نویسنده : MRK
“کنسرسیوم انرژی بی‌سیم “(WPC) اعلام کرد طرح گسترده خود برای شارژ رایانه‌های قابل‌حمل به صورت بی‌سیم را آغاز کرده است.

به نقل از فارس، این مرکز بر اساس طرح مذکور یک شارژ بی‌سیم را با حداکثر توان ۱۲۰ وات تولید می‌کند که امکان تامین نیروی لپ‌تاپ‌ها به صورت بی‌سیم را فراهم می‌آورد.

[تصویر: dell_lattitude.jpg]منو ترفرز ” مدیر گروه راهبری این کنسرسیوم توضیح داد که توان ۱۲۰ وات برای تامین انرژی دستگاه‌های الکترونیکی مانند لپ‌تاپ‌ها و نت‌بوک‌ها کافی است.
شارژر بی‌سیم جدید برای دستگاه‌هایی ساخته خواهد شد که به باتری‌های قابل شارژ مجهز شده‌اند. این شارژ شامل یک پَد(Pad) ویژه می‌شود که به یک سیم‌پیچ قوی مجهز شده است و انرژی الکتریسیته از طریق آن به دستگاه انتقال میابد.
هدف اصلی و اولیه این کنسرسیوم از ساخت شارژ بی‌سیم، تامین انرژی برای دستگاه‌های الکترونیکی کم‌مصرف است. این کنسرسیوم طی هفته جاری استاندارد شارژر بی‌سیم ۵ واتی برای تامین انرژی مورد نیاز دستگاه‌هایی مانند گوشی‌های هوشمند، دستگاه‌های مبتنی بر فناوری ارتباطی بلوتوث و یا ابزارهای انتقال انرژی را به تصویب رساند.



آشنایی با خطاها سخت افزاری ازطریق بوق
نوشته شده در جمعه 15 بهمن 1389
بازدید : 892
نویسنده : MRK

آشنایی با خطاها سخت افزاری ازطریق بوق

همانطور که ميدانيد يکي از اصلي ترين عمليات کامپيوتر در هنگام روشن شدن عمليات POST يا Power On Self Test ميباشد. که تمامي نرم افزارها و قطعات سخت افزاري لازم براي بوت سيستم را تست کرده و آماده به کار ميکند و در واقع کامپيوتر شما بعد از فشردن کليد Pwoer توسط شما، در ابتدا تمامي فرمانها را از بايوس کامپيوتر دريافت مي کند. از اينرو بايوس وظيفه دارد که مشکلات سخت افزاري را به شما گوشزد کند. همه بايوس ها در هنگام درست بوت شدن سيستم يک بوق کوتاه در شروع کارد ميزنند که اين بوق به معني درست و کامل کار کردن تمامي نرمافزارها و سخت افزارهاي اصلي سيستم است، اما گاهي نيز اتفاق مي افتد که يک يا چندي از برنامه ها يا قطعات معيوب شده يا به عللي از انجام وظيفه باز مي مانند، اينجاست که بايوس با تنها راه ارتباطي مستقيم با کاربر ( بوق ) شما را آگاه مي سازد. اما تا وقتي که از مفهوم بوقهاي بايوس اطلاع نداشته باشيد تشخيص اينکه کدام يک از قطعات وظيفه خود را به خوبي انجام نميدهد، تقريبا غير ممکن است. ورفع اشکال را با سختي و مشقت بسيار همراه ميکند. در ادامه بوقهاي اصلي دو شرکت بزرگ توليد کننده تراشه بايوس (AWARD و AMIBIOS) را شرح داده ايم.



كدهاي بوقي بايوس AWARD :



بايوس آوارد عمدتا به پيامهاي خطا براي آگاه کردن کاربران از وجود مسئله اتکا دارد، اما چند کد بوقي مشهور وجود دارد که اين تراشه بايوس توليد ميکند:



تعداد بوقها در عمليات Post مفهوم بوق


نا محدود (تکرار شوند) خطاي حافظه سيستم


يک بوق بلند پس از دو بوق کوتاه خطاي کارت گرافيک


يک بوق باند پس از سه بوق کوتاه خطاي گرافيک يا حفظه گرافيک


بوقهاي با ارتفاع بالاي نا محدود (تکرار شونده) خطاي داغ شدن پردازنده


بوقهاي با ارتفاع بالا ،با ارتفاع پايين ( تکرار شونده) خطاي پرازنده





کدهاي بوقي بايوس AMIBIOS :



بايوس AMIBIOS محصول شرکت American Megatrends يکي از بايوسهاي متداول است و آخرين نگارش تعدادي کد بوقي دارد که اشکالات زمان بوت شدن را به کاربران مي گويد:



تعدا بو قها در زمان راه اندازي (پيش از POST) مفهوم بوقها


1 ديسکت را در ديسکران A: قرار دهيد


2 فايل AMIBOOT.ROM بر روي ديسکت بوت شدني نيست


3 خطاي حافظه سيستمي


4 عمليات روز آمد سازي بايوس موفقيت آميز بوده است


5 خطاي خواندن ديسک


6 خرابي فرمان صفحه کليد


7 حافظه فلش بايوس تشخيص داده نشده است


8 خرابي کنترل کننده ديسکت ران


9 خطاي مجموع بررسي (checksum) بايوس


10 خطاي پاک کردن حافظه فلش


11 خطاي برنامه سازي حافظه فلش


12 اندازه فايل AMIBOOT.ROM درست نيست ( يا حضور ويروس)


13 نا همساني تصوير BIOS ( فايل ROM دقيقا همان نسخه درون بايوس نيست)



تعداد بوقها در زمان POST


1 خطاي Timer احياي حافظه سيستم


2 خطاي پريتي حافظه سيستم


3 خطاي آزمايش خواندن / نوشتن حافظه سيستم


4 زمان دار تخته مدار مادر کار نميکند


5 خطاي پردازنده


6 کامپيوتر نمي تواند به حافظه حالت حفاظت شده برود


7 خطاي استثنای عمومي (مربوط به پردازنده)


8 خطاي حافظه نمايش ( مربوط به کارت ويدئويي)


9 خطاي مجموع بررسي AMIBIOS ROM


10 خطاي خواندن / نوشتن رجيستر CMOS


11 اشکال آزمايش حافظه نهانگاهي (cache)




نکته : اگر موقع عمليات POST يک ، دو يا سه بوق بشنويد، تعويض کارتهاي RAM را در نظر بگيريد يا دست کم آنها را بررسي کنيد تا اطمينان يابيد که درست نصب شده اند. اگر در عمليات POST هشت بوق بشنويد اطمينان يابيد که کارت ويدئويي درست نصب شده است، ممکن است لازم باشد که آن را عوض کنيد. اگر موقع عمليات POST تعداد بوقها با آنچه گفته شد متفاوت بود ( چهار تا هفت يا 9 تا يازده بوق)، ممکن است يک مطئله جدي در تخته مدار مادر يا قطعات ديگر وجود داشته باشد، کامپيوتر را به يک تعميگاه تخصصي ببريد.




بيش از 300 ميليون كپي ويندوز7
نوشته شده در جمعه 15 بهمن 1389
بازدید : 868
نویسنده : MRK

بيش از 300 ميليون كپي ويندوز7

سيستم عامل ويندوز 7 مايكروسافت بيش از ۳۰۰ ميليون كپي مجوز فروش داشته است.

http://www.techpetals.com/wp-content/uploads/2010/02/windows-7-logo.jpg

غول نرم‌افزاري مايكروسافت در بخشي از اطلاعات عايدي خود، آماري را منتشر كرد كه افزايش پنج درصدي درآمد اين شركت در سه ماهه پاياني سال ۲۰۱۰ را نشان مي‌دهد.

طبق اعلام مايكروسافت، بيش از ۲۰ درصد از رايانه‌هاي متصل به اينترنت در جهان اكنون با ويندوز 7 كار مي‌كنند.

براندون لي بلنک، يکي از مديران مايکروسافت، در يك پست وبلاگ نوشت: براي تصور كردن بزرگي اين رقم، ۳۰۰ ميليون مجموع خانه‌هاي آمريكاي شمالي و اروپا با يكديگر مي‌شود يا اگر ۳۰۰ ميليون جعبه محصول ويندوز 7 در كنار هم چيده شوند، تقريبا يك و نيم بار دور زمين كشيده مي‌شوند.

در حالي كه سيستم‌هاي عاملسنتي مانند ويندوز 7 هم‌چنان فروش خوبي براي اين شركت دارند اما اين شركت با آمار فروش نااميدكننده براي سيستم عامل تلفن همراه ويندوز فون سون روبه‌رو بوده است.




بازدید : 931
نویسنده : MRK

مايكروسافت اعلام كرد تعداد تلفن‌هاي همراه داراي سيستم عامل ويندوزفون ۷ از مرز دو ميليون دستگاه گذشت.

http://www.themobilefanatics.com/wp-content/uploads/2010/10/Windows-Phone-7-series-logo-500x391.jpg

تنها پس از گذشت يك ماه از اعلام خبر فروش ۵/۱ ميليون دستگاه تلفن همراه داراي سيستم عامل ويندوز فون ۷، اين شركت اعلام كرد: تا به حال بيش از دو ميليون دستگاه تلفن همراه داراي اين سيستم عامل به فروش رفته است.

مايكروسافت براي نخستين بار در ماه اكتبر سيستم عامل ويندوز فون ۷ را به بازار عرضه كرد و تحليلگران پيش‌بيني مي‌كنند فروش اين سيستم عامل در سال ۲۰۱۱ افزايش چشمگيري پيدا كند.

از جمله رقباي اين سيستم عامل مي‌توان به سيستم عامل OS و سيستم عامل اندرويد اشاره كرد.




Dell Inspiration Duo ماه فوریه در بازار
نوشته شده در جمعه 15 بهمن 1389
بازدید : 971
نویسنده : MRK

یکی از جدیدترین محصولات شرکت Dell با نام Dell Inspiration Duo که مدت زیادی بر سر آن بحث شده‌بود در حقیقت ترکیبی از نت‌بوک و تبلت است،که پس از مدتها انتظار، با همکاری اپراتور انگلیسی Three در ماه فوریه ۲۰۱۱ وارد بازار خواهد شد.

http://images.brisbanetimes.com.au/2011/01/03/2116954/lead_Dell-Inspiron-Duo-420x0.jpg

صفحه نمایش این نت‌بوک بسیار جالب با وضوح ۱۳۶۶x ۷۶۸ ، با چرخش کامل ۳۶۰ درجه‌ای، یک تبلت یا رایانه‌لوحی را در اختیار شما قرار می‌دهد. گرچه این محصول، سبکی رایانه‌های لوحی را ندارد اما شاید هدف از این نوع طراحی، پایان دادن به تصمیم گیری کسانی است که بر سر انتخاب نت‌بوک و تبلت هنوز دودل هستند.

این محصول نت‌بوک-تبلت، با همکاری اپراتور انگلیسی Three در ماه فوریه وارد بازار خواهد شد. پردازندۀ اینتل دو هسته‌ای ۱.۵ گیگاهرتز Atom N۵۵۰ به همراه 2گیگابایت رم و دیسک سخت ۳۲۰گیگابایتی به همراه سیستم عامل ویندوز ۷ از ویژگی‌های مهم Inspiration Duo می‌باشند.

صفحه نمایش ۱۰.۱ اینچی مجهز به فناوری تمام لمسی، که با چرخش ۳۶۰ درجه‌ای خود به سمت بالا، این نت بوک را به یک تبلت تبدیل می‌کند مهم‌ترین ویژگی طراحی محصول جدید Dell محسوب می‌شود. اپراتور انگلیسی Three، پشتیبانی از شبکۀ مخابراتی ۳G را برای خریدار این محصول فراهم خواهد کرد تا او را از امکانات این شبکه بهره‌مند نماید.

هنوز درباره قیمت نهایی Inspiration Duo اظهار نظر رسمی نشده است اما به نظر می رسد در بازار داغ و رقابتی تبلت‌ها، قیمت نهایی آن کمتر ۶۰۰ دلار باشد.


:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: Dell Inspiration Duo , ماه فوریه در بازار , dell , DELL ,



تعداد صفحات : 24