یگابایت مادربردهای جدید سری 900 AMD را عرضه کرد
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
یگابایت مادربردهای جدید سری 900 AMD را عرضه کرد
نوشته شده در دو شنبه 27 تير 1390
بازدید : 727
نویسنده : MRK

ویژگی های مهم سری 900 گیگابایت 
پشتیبانی از پردازنده های AMD FX
مادربرد های سری 900 گیگابایت از سوکت جدید AM3+ بهره می برند که از پردازنده های با کارایی بالای سری AMD FX پشتیبانی می کنند. این سری اولین پردازنده های عرضه شده هستند که تا 8 هسته پردازش ذاتی دارند. این کارایی به پردازنده اجازه می دهد برنامه های سنگین مثل ویرایش فایل های تصویری و رندر کردن مدل های 3 بعدی را به راحتی به صورت همزمان انجام دهد.

 
 
پشتیبانی از چندین پردازنده گرافیکی

با بهره بردن از 4 مسیر PCI Express نسل 2.0، چیپ ست های سری AMD 900 اولین در ارائه پشتیبانی از AMD Crossfire و SLI انویدیا به صورت چهارکاناله هستند. این بدین معنی است که مادربردهای سری 900 گیگابایت بهترین فریم در ثانیه و بالاترین وضوح تصویر را در جدیدترین بازی های رایانه ای ارائه می کند. همچنین از فن آوری های چند صفحه نمایش مثل AMD Eyefinity و NVIDIA 3D Vision پشتیبانی می کند.

 
سوکت مشکی AM3+

تمام مادربردهای سری 900 گیگابایت از "سوکت مشکی" AM3+ جدید گیگابایت استفاده می کنند. این بدین معنی است که تمام مادربردهای سری 900 گیگابایت با پردازنده های قدیمی تر Phenom II و Athlon II سازگار هستند. سوکت مشکی AM3+ همچنین بارگزاری انرژی بهتر و نصب سینک خنک کننده آسان تر دارد. 

 
Ultra Durable 3 گیگابایت

فن آوری Ultra Durable 3 شركت گیگابایت با استفاده از دو لایه مسی دو اونسی كه در لایه‌های مثبت و اتصال به زمین مدار چاپی به كار رفته است باعث كاهش دمای مادربرد شده است. در این فن آوری لایه مسی موجود در مدار چاپی گرما را از مناطق مهمی مانند اطراف پردازنده و مدار رگولاتور به جا‌های خنك‌تر هدایت می کند. فن آوری UD3 گیگابایت همچنین باعث می شود مقاومت ظاهری لایه PCB تا 50 درصد کاهش یابد. این امر باعث کاهش اتلاف انرژی و در نتیجه دمای پایین تر قطعات نیز می شود. به علاوه، لایه مسی 2 اونسی باعث افزایش کیفیت سیگنال ها و کاهش میزان EMI (تداخلات الکترومغناطیس) می شود و در نتیجه پایداری سیستم برای ثبت رکوردهای قابل توجه اورکلاکینگ افزایش پیدا می کند.

 
Driver MOSFETs
Driver-MOSFET انتقال بالاتر توان و بازده بالا تر در فرکانس های بالا را تضمین می کنند، تا نیاز های پردازنده های امروزی تامین شود. در ضمن، Driver-MOSFET باعث می شود حجم مورد نیاز VRM کاهش پیدا کند تا اطراف پردازنده فضای خالی بیشتری وجود داشته باشد

 
شتاب دهنده مجتمع 333 گیگابایت








شتاب دهنده مجتمع 333 گیگابایت به وسیله بهره بردن از جدیدترین فن آوری های SuperSpeed USB 3.0 و SATA Revision 3.0 (6Gbs) کارایی بی نظیری ارائه می کند. با استفاده از یک کنترل کننده Marvell SATA 3.0 بیشتر، مادربردهای UD5 و UD7 گیگابایت تعداد بی سابقه 10 درگاه SATA 3.0 ارائه می کنند. تمام مادربردهای سری 900 گیگابایت به مقدار 3 برابر افزایش کارایی در تمام درگاه های USB ارائه می کنند تا پرمصرف ترین ابزار USB نیز به سرعت شارژ شوند.
 

توان دوگانه پردازنده
بایوس دوگانه یکی از فن آوری های انحصاری گیگابایت است که به صورت خودکار در زمان خرابی احتمالی بایوس اصلی اطلاعات را بازیابی می کند و از پاک شدن آنها جلوگیری می کند. به واسطه وجود دو ROM بایوس فیزیکی مجتمع آنبرد، فن آوری بایوس دوگانه گیگابایت می تواند به سرعت و به راحتی اطلاعات بایوس صدمه دیده را بازیابی کند و یا اطلاعات را از بایوس ویروسی شده به بایوس جایگزین انتقال دهد. در ضمن، اکنون فن آوری بایوس دوگانه از boot شدن توسط هارد دیسک هایی که ظرفیت 3 ترابایت یا بیشتر دارند بدون نیاز به پارتیشن بندی پشتیبانی می کند، تا امنیت این گونه ابزار ذخیره سازی با ظرفیت بالا را برای آینده تضمین کند.
 

پخش صدا با کیفیت سیگنال به نویز 108 دسیبلی
تمام مادربردهای سری 900 گیگابایت از کدک صوتی Realtek ALC889 بهره می برند، که صدایی با کارایی بالا، چند کاناله و با کیفیت HD ارایه می کند. ALC889 از فن آوری تبدیل انحصاری گیگابایت بهره می برد که می تواند 108 دسیبل کیفیت سیگنال به نویز ارایه کند، تا کیفیت صدایی بسیار بالاتر حاصل شود.
 


مدل های 900 گیگابایت 

چیپ ست AMD 990FX
990FXA-UD7 990FXA-UD5 990FXA-UD3 990FXA-D3
چیپ ست AMD 990X چیپ ست AMD 970
990XA-UD3 990XA-D3 970A-UD3 970A




مطالب مرتبط با این پست
.